Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kreditkort hos Nordea. Hur görs betalning?

Skaffade kreditkort hos Nordea på 35000 och blev beviljad. De tyckte lån på 35000 var för lite och rekommenderade att köra på kreditkort istället. Nu kom räkningen hem och den första var på 5300. Det står "att betala som lägst 270 kr" eller hela beloppet. Det kommer komma fler räkningar på resten. Betalas varje räkning var för sig, och räknas ner varje gång det betalas in? att t.ex en ligger på 5300 och nästa kanske på 8000 osv osv. Så säg att jag sätter in 2300 på den för 5300 och kanske några hundra på de andra tills den på 5300 är nere på noll. Eller kan man dela upp betalningen 35000 på 1 år alltså 12 månader och betala in allt varje månad? Kanske blev lite rörigt nu men någon som kanske ifall förstår vad jag menar.

MvH

Senast ändrad:
jag förstår inte riktigt din fråga du får inte olika räkningar på samma kreditkort.har du handlat för 5300 o handlar för 8000 till ja då är du ju uppe i 13000.alltså nästa månad får du då en ny räkning med nya utnyttjade summan.du betalar in just nu 215 kr som lägsta belopp på de 5000 eller hela beloppet.men du kan sätta in vilken summa du vill men inte lägre än 215.köper du mera denna månad ja då nästa månad kommer lägsta belopp att betala ha höjts något.men du kan som sagt alltid betala in mer än deras lägsta belopp.

ok, jag tror jag förstår vad du menar. Nog jag som förstod lite fel angående räkningarna. Räntan på 35000 är 13.45 = ca 39000 som ska återbetalas på 1 år om jag förstår rätt? kan jag då betala in ca 3500 per månad och inom 1 år betalt av krediten? (det lånade beloppet) eller kan jag välja att betala in 2000 denna månad och nästa månad säg ca 4000 ?

MvH

har dom skrivit att du måste betala på 1år?har hafft en del kreditkort själv men aldrig hafft kravet att det skall betalas tillbaka inom en viss tid.det har inte lånetid som ett vanligt lån har.
utan jag har betalat in vad jag kunnat ibland har de varit lägsta belopp i ett par månader och när jag kan har jag betalat in mycket mera.du kan själv bestämma precis hur mycket du vill betala in,men minsta belopp måste alltid in.och du kan använda krediten igen och hur många ggr du vill utan överskrida gränsen såklart.så vill du betala mera så gör det så blir du av med det fortare.du lägger upp det som du själv vill.

och summan du utnyttjar läggs bara på till nästa räkning som kommer.så säg att du köpt för 5000 denna månad och räkningen redan har kommit och så vill du utnyttja mera igen denna månad ja då läggs det på som du utnyttjat efter att räkningen kommit bara till nästa räkning kommer,men det bästa är att betala in så mycket du kan.

har du utnyttjat hela summan så är det likadant där att dom har lägsta summa,men vill du betala in mer än det så gör det.

Okey jag har mitt kreditkort genom Nordea (min bank)

"Årspriset för MasterCard Silver är 320 kronor. Förmånskunder har 50% rabatt på årspriset. Inköps- och kreditgräns max 50 000 kronor. Avtalet gäller tillsvidare. Räntan på nyttjad kredit efter räntefri period är f n 13,45 % (121005), räntan är rörlig. Vid en nyttjad kredit på 10 000 är den effektiva räntan f n 16,55 %. Det sammanlagda belopp som ska betalas är 11 257 kronor. Beloppet är uträknat efter ett exempel där krediten är återbetald på 12 månader."

Det kanske är som du säger att det inte finns någon tidsgräns för när det ska vara avbetalt? jag tänkte nog mer på "Beloppet är uträknat efter ett exempel där krediten är återbetald på 12 månader." Men kanske inget krav på att allt ska vara återbetalt inom 1 år då?

jag gick in läste om detta kortet och blev nog först lite förvirrad också måste jag säga.
men det jag tolkar det som är ett räkne exempel .vad man får betala om man betalar inom ett år.dom kunde lika gärna skrivit en annan summa.men sen stod det att kredittiden är tillsvidare.alltså tills du själv säger upp den eller om dom säger upp den av nån anledning.
så jag tror fortfarande att du kan betala in som du vill o kan och hur länge du vill.alltså kan vara längre än ett år.

annars det bästa är ring till dom och kolla upp det.så inget blir fel.

Jo precis. Men kommer betala in så mycket jag kan varje månad för att bli av med skiten. Men vissa månader kommer det bli mer andra mindre. Minst är ifall 5 % av den totala lånesumman. 35000 gånger ca 14% som är räntan blir ju 40000 så minst 2000 ska betalas in som lägsta belopp ifall. På ett år blir det 24000. Men runt 2500-3000 i månaden är rätt okey att betala in.

Skaffade kreditkort hos Nordea på 35000 och blev beviljad. De tyckte lån på 35000 var för lite och rekommenderade att köra på kreditkort istället. Nu kom räkningen hem och den första var på 5300. Det står "att betala som lägst 270 kr" eller hela beloppet. Det kommer komma fler räkningar på resten. Betalas varje räkning var för sig, och räknas ner varje gång det betalas in? att t.ex en ligger på 5300 och nästa kanske på 8000 osv osv. Så säg att jag sätter in 2300 på den för 5300 och kanske några hundra på de andra tills den på 5300 är nere på noll. Eller kan man dela upp betalningen 35000 på 1 år alltså 12 månader och betala in allt varje månad? Kanske blev lite rörigt nu men någon som kanske ifall förstår vad jag menar.

MvH

Det är intressant det du poängterar: De tyckte lån på 35000 var för lite... Jag försökte själv få ett lån i SHB då jag har ett nystartat bolag, det beviljades inte. Däremot fick jag ett kreditkort med 100 000 i kredit. Tanken med lånet var att kunna köpa in varor för at sedan sälja dem. Som tur var hittade jag en webbtjänst som vänder sig både till företag och privatpersoner, sidan heter billhop.se och där kan jag betala min afakturor med kreditkort. Så istället för att jag fick ett lån använder jag nu mitt kreditkort för att betala de varorna jag ville köpa med lånet jag skulle ha i banken...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp