Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kreditbetyg, mitt betyg höjdes

Jag vill få förklarat enkelt för mig varför kreditbetyget gick upp från 41.2 till 69.3 när en anmärkning försvann idag ??
Väldigt väldigt konstigt

Hur lång tid Tar det innan det sjunker

Jag vill få förklarat enkelt för mig varför kreditbetyget gick upp från 41.2 till 69.3 när en anmärkning försvann idag ??
Väldigt väldigt konstigt

Hur lång tid Tar det innan det sjunker
Vill ju tillägga att jag väntat på att den ska försvinna

UC tror sig utgå ifrån att alla som äntligen blir anmärkningsfria efter kämp och slit kommer att kasta sig på varenda möjlighet att skaffa nya lån med sin prickfria upplysning.

Vänta ut det ett tag och skaffa inga nya ff så kommer det att börja sjunka.

UC tror sig utgå ifrån att alla som äntligen blir anmärkningsfria efter kämp och slit kommer att kasta sig på varenda möjlighet att skaffa nya lån med sin prickfria upplysning.

Vänta ut det ett tag och skaffa inga nya ff så kommer det att börja sjunka.
Ok hur länge tror du ??
1-2 månader

Jag är livrädd att min UC går upp istället för ner när min sista anmärkning försvinner.
MÅSTE ha ett lån när anmärkningen försvinner.
I värsta fall tar jag massa lån som inte syns på UC för att överleva ett halvår men slipper helst den lösningen.

Du har ju hängt här på forumet i snart 7 år och borde väl veta att du inte ska lägga den här tråden under SMS-Lån utan under kreditbetyg :D
https://www.lånforum.se/forums/kreditupplysningar.18/

Men jag ska ändå hjälpa dig. <3

Det har & göra med att du förmodligen har historiskt skuldsaldo hos KFM / Fler UC-förfrågningar än gemene man / mer lån än en medelsvensson / högre nyttjande av ett kreditkort eller en sämre inkomst. Nu "mäts" du med vanliga medborgare och deras ekonomi....Där har man på sin höjd 2-3 UC-förfrågningar och något renoveringslån.

Ditt kreditbetyg kommer att förbättras först när dina UC-förfrågningar har blivit färre till antalet och du har fått högre inkomst eller mindre lån / lägre underskott / avbetalat kreditkort.

Tapetklister : Det du skriver är en vanlig missuppfattning. Eftersom UC varesej får eller lagrar uppgifter om anmärkningar som försvunnit kan dom således inte den 2 januari se om du haft anmärkning för 1 dag sedan eller någonsin överhuvudtaget. Det innebär att anledningen till varför ens kreditbetyg ökar när man blivit "anmärkningsfri" inte har något & göra med att den här kategorin skulle skuldsätta sig helt plötsligt.

Jag är livrädd att min UC går upp istället för ner när min sista anmärkning försvinner.
MÅSTE ha ett lån när anmärkningen försvinner.
I värsta fall tar jag massa lån som inte syns på UC för att överleva ett halvår men slipper helst den lösningen.

Det beror på vad du har för förutsättningar ekonomiskt i övrigt. Min UC steg när min sista anmärkning försvann trots att jag har fin inkomst och inget underskott. Vad har du för förutsättningar i övrigt ekonomiskt?

Du har ju hängt här på forumet i snart 7 år och borde väl veta att du inte ska lägga den här tråden under SMS-Lån utan under kreditbetyg :D
https://www.lånforum.se/forums/kreditupplysningar.18/

Men jag ska ändå hjälpa dig. <3

Det har & göra med att du förmodligen har historiskt skuldsaldo hos KFM / Fler UC-förfrågningar än gemene man / mer lån än en medelsvensson / högre nyttjande av ett kreditkort eller en sämre inkomst. Nu "mäts" du med vanliga medborgare och deras ekonomi....Där har man på sin höjd 2-3 UC-förfrågningar och något renoveringslån.

Ditt kreditbetyg kommer att förbättras först när dina UC-förfrågningar har blivit färre till antalet och du har fått högre inkomst eller mindre lån / lägre underskott / avbetalat kreditkort.

Tapetklister : Det du skriver är en vanlig missuppfattning. Eftersom UC varesej får eller lagrar uppgifter om anmärkningar som försvunnit kan dom således inte den 2 januari se om du haft anmärkning för 1 dag sedan eller någonsin överhuvudtaget. Det innebär att anledningen till varför ens kreditbetyg ökar när man blivit "anmärkningsfri" inte har något & göra med att den här kategorin skulle skuldsätta sig helt plötsligt.
Ursäkta att jag la tråden fel
Fint av dig att ändå hjälpa till
Jag har inga andra krediter som syns på UC
Dock historiskt skuldsaldo och förfrågningar
Får väl avvakta men känns piss

Hur många förfrågningar har du?
Hur många månader historiskt skuldsaldo och när går dessa ut?
0 anmärkningar nu då??

Berätta gärna så ska vi medlemmar nog kunna slå våra kloka huvud ihop när det kommer en ljusning <3

Bra kämpat kompis med 0 anmärkningar!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp