Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kredit eller lån på 20k

Hej! Skulle vilja ta en kredit eller lån på 20k utan uc, vad rekommenderar ni? Behöver samla klarna och en till.
Har kollat på wästgöta och brixo typ är dom något att ha?

Hur kan man se vad man har för betyg på Bisnode?

Med Bisnode så använder dom ett nytt kreditbetyget i 99% som inte syns på mina sidor. Det är meningslöst att köpa mina sidor som visar gamla systemet.

Man får ringa till Bisnode och fråga vad man har för kreditbetyg om man vill ta reda på det.

Wästgöta är defintivt att rekommendera av dom som tar Bisnode. Jag tror att om du går med i Jula klubben får du 1% rabatt på Julalånet/Wästgöta om det fortfarande gäller.
För Bisnode är det 7a och uppåt i kreditbetyg på nya skalan som gäller för att bli beviljad (Av en stor sammanställning jag gjort). 6or och neråt blir nekade per automatik, så ring och kolla med Bisnode före du bränner en förfrågan om du är osäker.

Det låter inte som att det kan löna sig att ta ett nytt lån för att samla två andra på en så liten summa som 20k. Den effektiva räntan blir kanske inte så rolig om du räknar med en uppläggningsavgift, som ju dessutom inte är avdragsgill.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp