Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

kräver att man ska betala för betalningsföreläggande trots att dom ej skickat vidare

Företag som kräver att man ska betala för betalningsföreläggande trots att dom ej skickat vidare, vad gör man med dom? Polisanmäler?
Det är ju bedrägeriförsök

Big Bank har ingen "riktigt" inkassoverksamhet. Hot att skicka till KF är deras metod.
Vill varna för Betalaräkning.se som ej har inkasso överhuvudtaget. Samma metod där, dvs hot om KF och även hot om bet.anmärkning.
Ja-lån är bra att förhandla med men där lägges kostnader för KF-ärenden på trots att dom ej blir skickade.

Ja, som t.ex ja-lån gör. Det kan väl inte vara lagligt att lägga på avgift när dom inte ens har skickat? Oseriöst är det iaf!

Onea och Vivus - Lånar man ut så höga belopp utan att erbjuda avbetalningsplaner är nog affärsidén att man ska förlänga lånen tills man stupar. Det är även så oseriöst att man terroriseras med samtal nästan varje dag efter att ett lån har förfallit.

Trustbuddy- Dom är bra, OM du inte låter lånen förfalla. 1000 kr automatiskt på skulden då. Är inte det oseriöst, då vet jag inte vad som är det.

Onea och Visus

De gör reklam på tv för sin lån som är snälla lån jag hade lånat 10000 på vivus men kunde inte förlänga en månad och då började de med sina samtal och mail och hot till kf jag försökte att betala små summor för att undvika att ärendet skulle gå till fogden men det gjorde de ändå och försökte att prata med de att jag vill ha avbetalnings plan och de svarade hela tiden att först hela lånet skall betalas och sen drar de tillbaka ärendet så omänskligt och det lät som att de kan en vers utantill när man pratar med de aldrig mer låna från de igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp