Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kortlån inkasso frågor?

Mitt lån förfaller imorgon och undrar hur snabba de är med påminnelse, inkasso och så vidare? Vilket inkasso har de? Skickas det på mail?

Eget inkasso..du kan förlänga lånet..gör det..
Du kan även förlänga om du får inkasso men då får du mejla dom om uppgifter

Svar allt kommer på mejl men inkasso kan kommA även på posten
Det har jag fått nån gång

Skickar de till inkasso snabbt efter påminnelse? Ska försöka betala innan dess i alla fall....har inte pengar just nu till att varken förlänga eller betala... Tack gran för ditt svar!

Ja det kan gå rätt fort..
Ta kontakt med dom i stället
Dom är schyssta
I alla fall mot mig
Det kostar ca 9 kr per dag att förlänga
100 kr så har du ca 10 dagar i alla fall.
Men du måste be dom om ocr nr för förlängningen för nu kan du väl inte göra det själv på hemsidan och när du loggat in på din sida.
Man kan ju förlänga själv men tror det kan vara försent.

De svarar ej på mailen, förfallodag var den 13:e. Har inte fått någon påminnelse eller nåt meddelande ännu. Hade hoppats jag kunde förlänga... Får se om de hör av sig..

skickas förlängda fakturan ut på mail också?

Dom brukar allt höra av sig med nytt ocr nr för förlängning
Ja sen kommer det nytt på mejlen att det är förlängt

ok tack gran! en annan fråga som inte har något med detta bolag att göra men är det någon som vet om det skickas ny faktura till mailen om man förlänger hos vippi ?

Gran, vet du hur många dagar efter förfallodatumet påminnelse brukar skickas? Jag har mejlat till dem men inget svar...nu är det 3 dagar sedan den förföll. Ingen risk för inkasso ännu väl eftersom jag inte fått någon påminnelse? Hoppas de går med på förlängning...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp