Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kort lån på 6000 kr i 19 dagar – tips vid skuldsanering?

Tre månader kvar på skuldsanering och har skött mig perfekt.
Nu är jag i akut kris och behöver 6000 i 19 dagar för att betala en oväntad akut utgift.
Tips på vart jag kan få låna dessa kort tid tas tacksamt emot

Nu är jag i akut kris och behöver 6000 i 19 dagar för att betala en oväntad akut utgift.
Anhöriga är ditt enda hopp, ingen bank kommer låna ut..

Kanske försent nu, men låt bli att betala in på skuldsaneringen denna månad?

Finns ingen aktör som kommer låna ut något.

Jag hade också i detta fall kanske bara fimpat en betalning som KassaKon säger om det är akut och du inte redan betalat (förutsatt du kan betala dom sista). Har du haft betalplan 5 år och skött 47 betalningar så kan absolut inget hända om man missar en betalning och dessutom har en bra anledning till det pga en akut situation.

Det brukar krävas ungefär 4 missade betalningar, speciellt så sent in, innan det ens börjar funderas på omprövningar från borgenär pga det.

Senast ändrad:
Jag hade nog hellre sålt tv/dator eller dylikt hellre än att skippa betalning, man vet aldrig.

Vet inte hur det funkar, men jag undrar om det ens är tillåtet att ta lån under en skuldsanering. Du ökar dina utgifter och får mindre över till återbetalningsplanen. Jag hade sett över andra alternativ än lån.

Vet inte hur det funkar, men jag undrar om det ens är tillåtet att ta lån under en skuldsanering. Du ökar dina utgifter och får mindre över till återbetalningsplanen. Jag hade sett över andra alternativ än lån.
Går ej vad ja vet hos en legitim aktör

6000kr kan man lösa ganska lätt, som exempel:

Sälja saker, tvätta bilar, hjälpa till med trädgårdar, gå ut med hundar, hund/kattvakt, barnvakt och eller bara jobba extra. :)

Svårt att svara då man inte vet vad det akuta är. Men med bara tre månader kvar av den absolut viktigaste chansen man fått för att åter komma på fötter igen ekonomisk så skall man nog inte släpa efter med betalningarna till Kfm. Då är man ju faktiskt lite tillbaka i gamla ekonomiska hjulspår.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp