Kontantinsatsen till bolån

Hur har ni köpt eran bostad utan någon stor kontantinsats har sparat ihop 50k nu men behöver 100k till då jag tänkte en lägenhet runt 1 miljon? Har 70k totalt blanco med 2500+ränta i amortering(16,25) effektiv ränta.
har 1,5 i risk
5 förfrågningar senaste blackfriday resurs på 8500. 2 försvinner i slutet av januari.
hur bör jag gå tillväga fär att köpa en lägenhet på sommaren.
385 k i år inkomst

Hur har ni köpt eran bostad utan någon stor kontantinsats har sparat ihop 50k nu men behöver 100k till då jag tänkte en lägenhet runt 1 miljon? Har 70k totalt blanco med 2500+ränta i amortering(16,25) effektiv ränta.
har 1,5 i risk
5 förfrågningar senaste blackfriday resurs på 8500. 2 försvinner i slutet av januari.
385 k i år inkomst
Börja med att få ner räntan på lånet ,kolla igenom dina utgifter ta bort allt onödigt ta extrajobb.. förhoppningsvis ska väl se ändras till nästa år så man bara behöver 10 % i kontaktinsats..jag hade tur köpte hus för 20 år sen och hade bara 60000 till lagfart och pantbrev...det blir värre för mina barn..Lycka till!!

har 1,5 i risk
385 k i år inkomst
Du pratar med din bank, om att köpa en bostad för 1 miljon och frågar om du kan ha ett lån via dem även för kontantinsatsen.

Kolla lite på SBAB... de lånar även ut till kontantinsatsen. Du kan fylla i dina förutsättningar i deras lånesnurra på hemsidan så får du en indikation på hur mkt du kan låna inkl blancolån för insatsen.

Till sommaren lär de även sänkt minimum blanco från 15% till 10% så då behöver du "enbart" 100 tkr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp