Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kontantfinans och att höja befintligt lån

Är det bara jag som börjar misstänka att allt inte står rätt till med Kontantfinans? Jag ansökte i höstas om ett lån på 5000 kronor vilket beviljades utan några som helst problem. Efter 7 månader funderade jag på att se om lånet gick att höja något. Det stod på deras hemsida att det gick bra att ansöka via telefon och att höjning var enklast att göra genom att kontakta dem per telefon. Jag ringde dem men de var inte alls intresserade av att ta emot någon ansökan om höjning. Jag sade bara mitt namn och varför jag ringde men tjejen avbröt mig med en gång och bad mig använda deras hemsida. Jag försökte då fråga lite om krav för att kunna ansöka om en höjning men dessa frågor vägrade hon att svara på utan bad mig bara använda deras hemsida och söka. Jag fick inga svar eller hjälp per telefon. Jag kände mig dum men tänkte att okej, jag försöker då och ansöker. Givetvis fick jag avslag men det märkliga är att det togs ingen upplysning på mig. Hur kunde de ge mig avslag utan upplysning? Jag har skött mitt lån prickfritt, och övriga finanser också.
Jag kollade upp företaget online och såg att de hade bedrövliga siffror så de kanske har lånestopp? Jag vet inte. Jag bara kände mig dum efter samtalet med företaget och sedan ett avslag utan att ens inhämta en upplysning. Kände mig verkligen usel som person. Någon annan som råkat ut för samma nyligen?

kontant finans

hej

jag fick 9000:- kr men ingen UC, det är kanske dags för oss att kanske börja låna från varandra i stället, man kan samla några individer och börja
sätta in pengar varje månad och lotta varje månad en person som kan låna pengar utan avgift eller ränta. Den här varianten finns i Pakistan men jag tycker den är väldigt bra.
alex2

kontant fin

Hej
Det fungerar och man får svar direkt.
Alex2

Vet inte

Vet inte det står sedvanlig kreditupplysning, men jag vet inte

Fick ingen UC när jag jag sökte o fick beviljat.

De tar upplysningar via Creditsafe. Ingen UC. Jag fick beviljat lån i september förra året och sedan utökade jag mitt lån nyligen och det är bara förfrågning via Credit safe. Jag har massor av skulder så de är inte så hårda i bedömningen.

Ja, efter 6 månader kan man ansöka om att höja lånet. Det står på deras hemsida under frågor och svar. Men gör som jag och ring dem istället. De är jättetrevliga att prata med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp