Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kontakta anmäld person efter polisanmälan – vad är rätt att göra?

Hej på er alla smarta

Min fru har anmält en person för att fotat o tagit på min dotter så hon blivit rädd.
Jag vill gärna ha ett samtal med personen i fråga men ska man kontakta personen trots anmälan eller ska man avvakta utredning?
Jag sover dåligt eller inte alls då jag vill ha kontakt och prata om allt. Men vet inte vad jag ska göra för att det inte ska bli fel.

Vad ska jag göra?
/ Trött o utmattad Pappa

Hej på er alla smarta

Min fru har anmält en person för att fotat o tagit på min dotter så hon blivit rädd.
Jag vill gärna ha ett samtal med personen i fråga men ska man kontakta personen trots anmälan eller ska man avvakta utredning?
Jag sover dåligt eller inte alls då jag vill ha kontakt och prata om allt. Men vet inte vad jag ska göra för att det inte ska bli fel.

Vad ska jag göra?
/ Trött o utmattad Pappa
Gör det som krävs.

Vad är det du vill prata om? Spontant känns det som en dålig idé då det - iaf om det rörde mitt eget barn - lätt skulle kunna eskalera och bara bli värre både för dig och i förlängningen för din dotter.

Låt den juridiska processen ha sin gång ostört.

Det finns en risk att han/hon kan motanmäla dig för hot och liknande även om det inte är sant om du kontaktar personen.

Är anmälan upprättad så måste du ta ett steg tillbaka och låta utredningen ha sån gång, annars kan du göra dig skyldig till brott när du försöker påverka utredningen. Däremot har jag svårt att tro att detta ofredande läggs vidare till handläggare, förutsatt att det är en engångsföreteelse. Då har det sannolikt lagts ner direkt eftersom det inte når upp till straffbarhet. Är det då ingen pågående förundersökning så finns det inget hinder att du pratar med personen, men håll dig lugn.

Om han har fotat kommer telefonen tas i beslag, med lite tur även datorn, i syfte att hitta fotona. Troligtvisa finns det fler bilder där med andra barn. Ingen frisk person beter sig på det viset.
Låt utredningen ha sin gång, den du ska kontakta är utredaren för att höra hur det går och lägga press. Inte den misstänkte som bara kommer att rensa spåren efter sig om han känner press. Då förstör du allting.

Jag hoppas att detta aldrig händer mig för du kommer jag hamna i fängelset vilket mitt andra barn hade blivit lidande utav.

Kanske jag som är arbetsskadad som beslutsfattare i dessa ärenden, men om det "bara" är ett vanligt foto som naturligtvis känns obehagligt, vid ett enstaka tillfälle, med knapphändiga uppgifter till GM så kommer detta inte utredas. Däremot om det är ett foto av känsligare karaktär, eller återkommande/eskalerande, med viss framgång för att identifiera personen, så tilldelas förmodligen en handläggare. Sen hur prioriterat det anses vara på lokalpolisområdet bland alla andra balansärenden låter jag vara osagt.

Polisanmälan först och sen ta med dig ett par vänner (åk flera så får det större effekt) och ta tag i personen ordentligt (men utan att skapa märken som kan anmälas och så de kan blånekas vid ev anmälan) ryt åt personen och gör tydligt att det ligger en polisanmälan inne som inte dras tillbaka och om det någonsin sker igen så kommer ni skriva ut tusentals kopior med bild på personen och köra runt med bilen i en vecka för att hänga ut personen med tydlig bild på personen med namn, adress och fullständigt personnummer och beskrivas som pedofil i varenda trapphus i och utanför stan, varenda tidning, postlåda, anslagstavla, varenda busshållsplats, lyktstople efter gång och cykelvägar, butik, skola, tåg, polishuset, fängelse, krog, galleria, gym, hos personens arbetsplats, posta brev till personens vänner, kollegor, chefer, familj, släkt etc. Alla hot kan naturligtvis blånekas vid anmälan då det är ord mot ord så länge inga vittnen mot eller inspelningar finns.

Våld är dock inte lösningen även mot dessa svin och det är absolut inte värt det, för det är sällan man kommer undan utan konsekvenser. För mycket konsekvenser med rättegång, prick, böter, bli av med jobbet, kanske värre straff etc, man kommer bara förstöra sitt egna liv, gör det värre där hemma och ångra sig i längden.

Senast ändrad:
Polisanmälan först och sen ta med dig ett par vänner (åk flera så får det större effekt) och ta tag i personen ordentligt (men utan att skapa märken som kan anmälas och så de kan blånekas vid ev anmälan) ryt åt personen och gör tydligt att det ligger en polisanmälan inne som inte dras tillbaka och om det någonsin sker igen så kommer ni skriva ut tusentals kopior med bild på personen och köra runt med bilen i en vecka för att hänga ut personen med tydlig bild på personen med namn, adress och fullständigt personnummer och beskrivas som pedofil i varenda trapphus i och utanför stan, varenda tidning, postlåda, anslagstavla, varenda busshållsplats, lyktstople efter gång och cykelvägar, butik, skola, tåg, polishuset, fängelse, krog, galleria, gym, hos personens arbetsplats, posta brev till personens vänner, kollegor, chefer, familj, släkt etc. Alla hot kan naturligtvis blånekas vid anmälan då det är ord mot ord så länge inga vittnen mot eller inspelningar finns.

Våld är dock inte lösningen även mot dessa svin och det är absolut inte värt det, för det är sällan man kommer undan utan konsekvenser. För mycket konsekvenser med rättegång, prick, böter, bli av med jobbet, kanske värre straff etc, man kommer bara förstöra sitt egna liv, gör det värre där hemma och ångra sig i längden.
Det där är inte en helt bra idé, att sätta upp lappar.
En person i min närhet gjorde det och det blev represssalier av detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp