Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Konsekvenserna av spelande och skulder
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dukemo" data-source="post: 419579" data-attributes="member: 5174"><p>Ledsen att höra detta, jag beklagar och jag kan bara föreställa mig hur ont det gjorde.</p><p></p><p>Jag hade den känslan endast ett dygn och trodde det var påväg mot samma håll för mig. För henne handlade inte om att jag spelade eller att jag hade skulder, det var att jag hade ljugit för henne under sån lång tid om hela situationen.</p><p></p><p>Nu efter 7 månader är vi starkare tillsammans än någonsin men det har tagit tid att bygga upp förtroendet och det är ett konstant work-in-progress. Hon har lite svårt att förstå spelandet i sig, hon är förvånad att jag fortfarande går på mina stödgruppsmöten då hon tänker att upptäckten var ”stoppet” liksom. Kan inte klandra henne, hon har aldrig upplevt missbruk i sin närhet och känner inte till den världen. </p><p></p><p>Allt jag kan göra är att bevisa henne dag för dag att jag kan kontrollera mig själv och vara ärlig och öppen. En stor skillnad för mig denna gången är att jag inte ljuger för mig själv, jag älskar att spela och min hjärna vill spela, däremot så kan jag kontrollera dessa tankar idag.</p><p></p><p>Tidigare gånger när jag har slutat har jag lurat mig själv till att försöka tänka ”jag vill inte spela” istället för att lära känna mig själv och inse att jag vill spela men jag väljer att inte göra det. Denna insikten har hjälpt mig mycket då jag insåg att det här med att tvinga bort tankar inte funkade för mig. Nu ser jag beroendet tydligt framför mig och kan hantera det när jag satt ett ansikte på det så att säga. Samma tänk som när man försöker komma förbi en rädsla.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dukemo, post: 419579, member: 5174"] Ledsen att höra detta, jag beklagar och jag kan bara föreställa mig hur ont det gjorde. Jag hade den känslan endast ett dygn och trodde det var påväg mot samma håll för mig. För henne handlade inte om att jag spelade eller att jag hade skulder, det var att jag hade ljugit för henne under sån lång tid om hela situationen. Nu efter 7 månader är vi starkare tillsammans än någonsin men det har tagit tid att bygga upp förtroendet och det är ett konstant work-in-progress. Hon har lite svårt att förstå spelandet i sig, hon är förvånad att jag fortfarande går på mina stödgruppsmöten då hon tänker att upptäckten var ”stoppet” liksom. Kan inte klandra henne, hon har aldrig upplevt missbruk i sin närhet och känner inte till den världen. Allt jag kan göra är att bevisa henne dag för dag att jag kan kontrollera mig själv och vara ärlig och öppen. En stor skillnad för mig denna gången är att jag inte ljuger för mig själv, jag älskar att spela och min hjärna vill spela, däremot så kan jag kontrollera dessa tankar idag. Tidigare gånger när jag har slutat har jag lurat mig själv till att försöka tänka ”jag vill inte spela” istället för att lära känna mig själv och inse att jag vill spela men jag väljer att inte göra det. Denna insikten har hjälpt mig mycket då jag insåg att det här med att tvinga bort tankar inte funkade för mig. Nu ser jag beroendet tydligt framför mig och kan hantera det när jag satt ett ansikte på det så att säga. Samma tänk som när man försöker komma förbi en rädsla. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Konsekvenserna av spelande och skulder
Topp