Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Konsekvenserna av spelande och skulder
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 410352" data-attributes="member: 3402"><p>Ett tips vad gäller Holm Bank - Dom har aldrig rapporterat in underskott (räntan) till deklarationen.</p><p></p><p>Så om du inte skrivit in det manuellt varje år så kan du ta skatteavdrag i efterhand.</p><p></p><p>Då mailar du bara <a href="mailto:info@holmbank.se">info@holmbank.se</a> och <a href="mailto:kundservice@holmbank.se">kundservice@holmbank.se</a> och efterfrågar kontrolluppgifter för de senaste 6 åren (2023-2022-2021-2020-2019-2018) sen när du fått dessa så skickar du bara in en SKV 6891 - Begäran om omprövning</p><p></p><p>[URL unfurl="false"]https://skatteverket.se/privat/etjansterochblanketter/blanketterbroschyrer/blanketter/info/6891.4.39f16f103821c58f680007048.html[/URL]</p><p></p><p><strong>En blankett för varje år.</strong> Fyller i så här:</p><p></p><p>1. Datum:</p><p>2. Namn | 3. Personnummer</p><p>4. Begäran om omprövning avser följande beslut - Beskattningsår: 2018 (eller år)</p><p>5. Jag vill att beslutet ändras på följande sätt: Holm bank har missat att registrera underskott/ränta om 12345 kr, jag begär skatteåterbäring för detta underskott för inkomstår 2018</p><p>6. Jag åberopar följande till stöd för min begäran om omprövning: Mail från Holm Bank med inbetald ränta för 2018 (eller år), underlag skickas på begäran</p><p>7. Underskrift: namn</p><p>8. Namnförtydligande: namn | 9. Telefonnummer:</p><p></p><p>skriv ut och posta in blanketten till:</p><p></p><p>Skatteverket</p><p>205 30 Malmö</p><p>-----------------------------------</p><p>Har du betalat 10000 i ränta ett år så får du tillbaka 3000 kr i skatteåterbäring genom att bara skicka in detta brev. Gör man det för alla år får man snabbt en bra summa utbetald på kontot.</p><p>Har du betalt mer än 100.000 för året så får man dock tillbaka 21% istället för 30.000. Men fortfarande lite jobb för ett antar tusenlappar.</p><p></p><p>Ett tips ifall du missat att Holm inte registrerar underskott på deklarationen (som de flesta gör).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 410352, member: 3402"] Ett tips vad gäller Holm Bank - Dom har aldrig rapporterat in underskott (räntan) till deklarationen. Så om du inte skrivit in det manuellt varje år så kan du ta skatteavdrag i efterhand. Då mailar du bara [EMAIL]info@holmbank.se[/EMAIL] och [EMAIL]kundservice@holmbank.se[/EMAIL] och efterfrågar kontrolluppgifter för de senaste 6 åren (2023-2022-2021-2020-2019-2018) sen när du fått dessa så skickar du bara in en SKV 6891 - Begäran om omprövning [URL unfurl="false"]https://skatteverket.se/privat/etjansterochblanketter/blanketterbroschyrer/blanketter/info/6891.4.39f16f103821c58f680007048.html[/URL] [B]En blankett för varje år.[/B] Fyller i så här: 1. Datum: 2. Namn | 3. Personnummer 4. Begäran om omprövning avser följande beslut - Beskattningsår: 2018 (eller år) 5. Jag vill att beslutet ändras på följande sätt: Holm bank har missat att registrera underskott/ränta om 12345 kr, jag begär skatteåterbäring för detta underskott för inkomstår 2018 6. Jag åberopar följande till stöd för min begäran om omprövning: Mail från Holm Bank med inbetald ränta för 2018 (eller år), underlag skickas på begäran 7. Underskrift: namn 8. Namnförtydligande: namn | 9. Telefonnummer: skriv ut och posta in blanketten till: Skatteverket 205 30 Malmö ----------------------------------- Har du betalat 10000 i ränta ett år så får du tillbaka 3000 kr i skatteåterbäring genom att bara skicka in detta brev. Gör man det för alla år får man snabbt en bra summa utbetald på kontot. Har du betalt mer än 100.000 för året så får man dock tillbaka 21% istället för 30.000. Men fortfarande lite jobb för ett antar tusenlappar. Ett tips ifall du missat att Holm inte registrerar underskott på deklarationen (som de flesta gör). [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Konsekvenserna av spelande och skulder
Topp