Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kommit halvvägs

Jag har kommit halvvägs med mina skulder men har låååångt kvar. Jag ville i höstas/vintras ta livet av mig pga. detta.
Jag kämpade med blod, svett och tårar för att hålla mig borta från kfm. Och "lyckades". Men till vilket pris? Jag vet att det är lätt att vara efterklok men så dåligt som jag mått pga. jakten på nya lån, kfm i hälarna och stundtals 30 avbetalningsplaner så skulle jag aldrig göra om det. Skulle släppt allt till kfm direkt alla dagar i veckan. Jag har inte lånat nytt på 5 månader.

Jag förstår inte riktigt. Lån hos Kf måste också betalas, eller hur? Förstår inte riktigt vitsen med att låta skulder hamna hos FK

Det leder till löneutmätning tills skulderna är betalade, vilket innebär till att KFM drar pengar direkt från lönen och lämnar kvar tillräckligt för att man ska klara "existensminimun", vilket i nästan samtliga fall av för hög belåning innebär att man får behålla mer pengar varje månad än om man håller på med separata avbetalningsplaner.

Det har jag förstått men det tillkommer många andra avgifter också ? Skulle återbetalning bli lättare då? Skulden måste betalas i vilket fall som helst..av lönen. Fattar inte vitsen med att låta lån till Kf. Vilket sätt skulle det gynna ens ekonomi?

Det har jag förstått men det tillkommer många andra avgifter också ? Skulle återbetalning bli lättare då? Skulden måste betalas i vilket fall som helst..av lönen. Fattar inte vitsen med att låta lån till Kf. Vilket sätt skulle det gynna ens ekonomi?
Det är som turnaround skriver, man får en drägligare tillvaro, får pengar över till att leva på, iofs existensminimum, men för de flesta är det ändå bättre än livet med alla avbetalningsplaner. Den stora besparingen är dock att det blir stopp i lånekarusellen, så skulden växer inte längre. Många sitter så fast i låneträsket så de är tvungna att låna till avbetalningarna och för att överleva. Det är bättre att släppa till KFM i ett tidigare skede, så får man stopp på den onda spiralen. Är det riktigt illa så kan man söka om skuldsanering.

Man låter alla lån hamna hos KF eftersom när man inte kan betala sina lån så hamnar de hos inkasso som är inte alls snälla och till slut orkar man inte. jag har gjort så och visst det är dyrt men med löneutmätning så är det faktiskt skönt att leva normalt utan stress. Våra traditionella banker tror inte på oss. De är glada och hjälper oss när vi har pengar men när det är kört så vill de inte ens prata med oss. Så är verkligheten och därför hamnar många hos kronofogden.

Jag är på väg dit. 3 utslag och löneutmätning stundar men jag känner mig mycket mer harmonisk än tidigare. Det ständiga jagandet av pengar. Betala lån med lån gnager så enormt. Betalningsanmärkningar och löneutmätning känns som någon slags vändning konstigt nog.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp