Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kommer nya årsinkomsten göra någon skillnad på UC % Score?

Hej!

Kommer nya årinkomsten göra någon skillnad på UC score? Någon som vet?
Från 150k till 360k i årsinkomst.

Har f*n 84% i risk just nu. Från 40% till 84% när SVEA inkasso tog en upplysning på mig när jag missat betala en p-bot. Ringde dom men dom kunde tyvärr inte ta bort den, fattar inte hur en enstaka ff kan förstöra så mycket. Har dock 17ff just nu, är mycket därför. Men att från 16ff till 17ff ska göra sån stor skillnad. Snart gått 4 månader sen senaste upplysningen men mitt kreditbetyg rör sig inte.
Förstår mig inte på den här UC-Sk¤ten...:D

Kämpar på för fullt just nu, målet är att samla 1a Augusti med 7ff. Vette fan hur det kommer gå men hoppas att UC-Scoren är under 15% tills dess iaf. Drömmen är att få erbjudande från Remember eller avida på 350k. Behöver bara samla allt med usel ränta om det är så. Har 350k i skulder. 250 blanco resten krediter/smslån.

Tacksam för svar! :)

Hej!

Kommer nya årinkomsten göra någon skillnad på UC score? Någon som vet?
Från 150k till 360k i årsinkomst.

Har f*n 84% i risk just nu. Från 40% till 84% när SVEA inkasso tog en upplysning på mig när jag missat betala en p-bot. Ringde dom men dom kunde tyvärr inte ta bort den, fattar inte hur en enstaka ff kan förstöra så mycket. Har dock 17ff just nu, är mycket därför. Men att från 16ff till 17ff ska göra sån stor skillnad. Snart gått 4 månader sen senaste upplysningen men mitt kreditbetyg rör sig inte.
Förstår mig inte på den här UC-Sk¤ten...:D

Kämpar på för fullt just nu, målet är att samla 1a Augusti med 7ff. Vette fan hur det kommer gå men hoppas att UC-Scoren är under 15% tills dess iaf. Drömmen är att få erbjudande från Remember eller avida på 350k. Behöver bara samla allt med usel ränta om det är så. Har 350k i skulder. 250 blanco resten krediter/smslån.

Tacksam för svar! :)
Du fick ingen anmärkning av pboten? Det går snabbt så det var därför ditt betyg gick upp så mkt?

Jag har haft samma issue. Så fort Svea inkasso gjorde en ff sköt betyget i höjden. Tror det är pga det är inkasso.
Vet inte hur UC kommer att justeras vid bättre inkomst men jag bakade in blankolån i bolånet( 380t av 1,4mio) och betyget gick då från 54 till 24. Så hopp finns!

Svea gör väl så kallade blanka uc och dom sabbar betyget rejält

Håller med det är den blanka förfrågan som är förödande för betyget, kommer tyvärr inte bli några större förbättringar så länge den förfrågan är synlig.

Alright, jo måste väl vara så. Så då menas det med att jag måste vänta ut den. Den försvinner 1a december. Vette fan om jag klarar mig tills dess. Får se vad betyget visar sig i sommar efter att ca 10ff försvinner!

Jag har haft samma issue. Så fort Svea inkasso gjorde en ff sköt betyget i höjden. Tror det är pga det är inkasso.
Vet inte hur UC kommer att justeras vid bättre inkomst men jag bakade in blankolån i bolånet( 380t av 1,4mio) och betyget gick då från 54 till 24. Så hopp finns!

Att dom ens tog en kreditupplysning pga en bot är ju galet. Visste inte ens om att jag fått böter. Riktigt sjukt.

Härligt, du är på bättringsvägen med betyget iaf :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp