Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kommer mitt kredit scoret minska på uc betyget om man betalar bort en skuld hos kronofogden??

Har en skuld hos kronofogden på ca 7 tusen. Innan jag fick skulden o anmärkningen där va mitt kredit score på 33 procent...nu har de väl säkert höjts med tanke på att jag har en skuld o anmärkning:/ ska betala bort skulden nästa vecka...kommer mitt kredit score betyg sjunka då när skulden e bortbetald??

Har en skuld hos kronofogden på ca 7 tusen. Innan jag fick skulden o anmärkningen där va mitt kredit score på 33 procent...nu har de väl säkert höjts med tanke på att jag har en skuld o anmärkning:/ ska betala bort skulden nästa vecka...kommer mitt kredit score betyg sjunka då när skulden e bortbetald??

Borde göra det, är det första som varit för indrivning sekretessmarkeras den och det bör återgå till läget som var innan den restfördes

Syns de på uc betyget att ja haft en skuld hos kronofogden då??:/

Nej det ska försvinna när den sekretessmarkeras. Utslaget finns dock kvar. Som jag skrev, det bör återgå till läget som var innan den restfördes

Sen finns det vilkor för sekretessen (inga andra skulder registrerade 2 år bakåt eller framåt)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp