Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kommer jobbet att varna mig?

Hej,

Arbetar inom kundtjänst på ett stort företag inom telekom branschen.
Jobbar väldigt mycket övertid. Snittar nog 30-40h/månaden.
Vi är inte med i något fack.
Man får ju jobba 200 (eller om det är 250 timmar övertid) per kalenderår.
Men detta är ju något jag gör frivilligt. Vad händer om jag överstiger dessa och kan jag på något sätt "förlora" på det förutom "hälsan" som förövrigt inte påverkar mig alls utan jag gör detta för bli av med lite lån snabbare :)

Hej,

Arbetar inom kundtjänst på ett stort företag inom telekom branschen.
Jobbar väldigt mycket övertid. Snittar nog 30-40h/månaden.
Vi är inte med i något fack.
Man får ju jobba 200 (eller om det är 250 timmar övertid) per kalenderår.
Men detta är ju något jag gör frivilligt. Vad händer om jag överstiger dessa och kan jag på något sätt "förlora" på det förutom "hälsan" som förövrigt inte påverkar mig alls utan jag gör detta för bli av med lite lån snabbare :)
Ja det är företagets ansvar, du får jobba mer än så men krävs man ansöker dispans.

Ja det är företagets ansvar, du får jobba mer än så men krävs man ansöker dispans.
Och om jobbet inte gör detta och jag bara låter det fortgå? :) Man får ju inte jobba mer än 50h/ övertid i månaden. Det har jag redan gjort en gång utan någon sa något.

Brukar väl vara facket som blir upprörda?

Och om jobbet inte gör detta och jag bara låter det fortgå? :) Man får ju inte jobba mer än 50h/ övertid i månaden. Det har jag redan gjort en gång utan någon sa något.
Är ett problem för ditt företag inte dig personligen.

Har inte superkoll, men har en person jag kommer behöva göra det för, men kan inte detaljerna då HR för ta detta, var bara att dom upplyste mig om det.

Företaget kan få böter du personligen inte.

Rent generellt så kan jag säga att företaget inte bryr sig sålänge det inte påverkar din arbetsinsats.

Det regleras i arbetstidslagen men kan vara striktare reglerat i kollektivavtal.

50 timmar i månaden alrernativt 200 (max 250) h per år men Arbetsgivaren kan begära dispens.

Så länge ingen meddelar fack eller arbetsmiljöverk händer inget och du som arbetare riskerar aldrig nått oavsett. Förutom din hälsa då som du själv pålyser. (En av anledningarna till begränsningen)

Företaget får böta, skicka gärna pm var du jobbar, och hur, vill gärna veta då jag själv är intresserad av ett extra jobb tänkte höra lite mer hur de är

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp