Kollar banken utgifter vid bolåneansökan?

Nu har vi vunnit en budgivning och jag undrar om banken går igenom ens korttransaktioner? Spelar rätt mycket (under kontroll) men det kanske inte ser jättebra ut så att säga.. Går de igenom ens senaste 30 dagars transaktioner eller tittar de endast på UC osv?

Tack!

Det går inte att säga med säkerhet hur dom gör

Det skulle endast vara möjligt om det är samma bank som ger bolånet där du har ditt transaktionskonto/kreditkort.
Men tvivlar på att de gör detta. Bolån baseras mest på nyckeltalen.

Nej. Dom tittar på din UC och hur mycket cash du har.

Hur säker är du på det ? Tänker jag har spelat för 2 månader sen , ingenting sen dess , går dem inte tillbaka o kollar inför lånelöfte?
SEB bläddrade igenom alla mina transaktioner senast när jag var inne på banken för att höja bolånet, först skulle dom bevilja men sedan hittade bankmannen något en bit bakåt som dom inte gillade och det blev avslag istället.
men det varierar nog från bank till bank och från bankman till bankman hur noga dom är (jag hade höjt innan också utan att dom hade granskat mig så hårt)

SEB bläddrade igenom alla mina transaktioner senast när jag var inne på banken för att höja bolånet, först skulle dom bevilja men sedan hittade bankmannen något en bit bakåt som dom inte gillade och det blev avslag istället.
men det varierar nog från bank till bank och från bankman till bankman hur noga dom är (jag hade höjt innan också utan att dom hade granskat mig så hårt)
Ok är det fler höjningar kanske , tänker att man kanske kollar mer innan pengarna skall ut ? Isåfall så kommer det va rent i 4/5 månader

Vad va det han hittade? Om jag får fråga såklart

Vad va det han hittade? Om jag får fråga såklart
barnbidrag några månader tillbaka, jag hade skrivit 0 barn i ansökan, kalkylen gick inte ihop med barn pga dom räknar med att man äter oxfilé varje dag och köper en massa dyra märkeskläder

barnbidrag några månader tillbaka, jag hade skrivit 0 barn i ansökan, kalkylen gick inte ihop med barn pga dom räknar med att man äter oxfilé varje dag och köper en massa dyra märkeskläder
A kalkylen är svinhög , då måste han kollat personkontot ? Inte historiska överföringar ? Vilken historik är det dem kollar , om dem kollar vill säga , tänker lånelöfte om dem kollar redan där ? Eller om man får ett par månader till

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp