Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Koll på alla skulder inför ansökan om skuldsanering

Jag ska skicka in en ny ansökan om skuldsanering i okt-nov och börjar nu kolla av alla mina skulder. Har ca 20 st, 2 större lån och resten mindre krediter/lån (som såklart växt sen sist).
Son jag kan se har alla gått vidare till KFM och ingår i min löneutmätning.
Det är en skuld som jag inte hittar där. Har mailat inkassobolaget så väntar på svar.
Men nu till min fråga, om jag lyckats missa någon skuld, som inte blivit inskickat, visst är utlånaren skyldig att skicka in info om den så att den ingår i min skuldsanering (om och när jag väl kommer dit)?
har inga nya skulder efter 2022 så vi den här tidpunkten borde alla skulder gått vidare till kronofogden, men man vet ju aldrig.
Så svårt också att hålla koll på alla småkrediter, vissa har ju noll info om vart dom kommer ifrån från början, först ett inkassobolag och sen till ett annat.
Men tror och hoppas att jag har koll på allt.

Du behöver inte ha 100 koll, borgenärerna skall anmäla skulderna till KFM.
Givetvis ser det bättre ut om du har men inget absolut krav.
Jag hade inte full koll på alla men det gick vägen i alla fall.

Senast ändrad:
Jag var ärlig med min handläggare om att jag faktiskt inte hade koll på exakt alla skulder, dels pga att tiden i spelmissbruk är delvis suddiga minnen, och dels för att skulder sålts mellan olika bolag. Det var inga konstigheter enligt min handläggare.

Jag var ärlig med min handläggare om att jag faktiskt inte hade koll på exakt alla skulder, dels pga att tiden i spelmissbruk är delvis suddiga minnen, och dels för att skulder sålts mellan olika bolag. Det var inga konstigheter enligt min handläggare.
Okej vad skönt! Tack för svar!

Samma här..var så många o hade inte koll alls längre sen jag släppte allt. Dagen före jag fick beslut om beviljad skuldsanering..så ringde handläggaren o nämnde ett nytt lån som kommit fram. Gjorde ingenting sa han..varit ärlig hela tiden och sagt från början att jag hoppades att allt kommit med..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp