Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnas VD varnar för blancobubbla

"Betaljätten Klarnas vd och medgrundare Sebastian Siemiatkowski oroas över svenskarnas blancolån. Han uppmanar därför på DN Debatt att införa flera regleringar av marknaden."

Vad tycker ni?

Jag vet inte vad jag tycker men jag är säker om att Klarna snart kommer börja rapportera till UC....

Blir svårt att tjata om gemensamt ansvar, reglerad marknad och samkörning mellan bolagen och samtidigt vara den enda aktören som inte rapporterar in till UC. Typ den enda...

Håller f.ö med om alla hans punkter förutom denna:

º Ett centralt skuldregister där kreditgivare får en överblick över en persons totala skulder.

Håller med och Klarna är absolut en av orsakerna till det. Ta eget ansvar, Sebastian!

Tidsfråga innan Klarna hamnar på uc.

Blancobubblan kommer ju inte direkt minska när/om Klarna börja rapportera till UC.

Förstår inte heller vad han menar med en Blancobubbla.

Marknaden och bankerna reglerar ju så att man inte kan låna hur mycket som helst.

Förstår inte heller vad han menar med en Blancobubbla.

Marknaden och bankerna reglerar ju så att man inte kan låna hur mycket som helst.
Nej det gör dom inte, hade dom gjort det så hade inte folk med 27k i månaden kunnat låna 1.8 mille.

º Ett centralt skuldregister där kreditgivare får en överblick över en persons totala skulder.

º Räntetak på krediter. ”Det försvårar verksamheten för ljusskygga kreditgivare med direkt skadliga affärsmodeller.”

º Lägga Kronofogdens avgift på 680 kronor på kreditgivaren istället för den skuldsatte. ”Det försvårar verksamheten för ljusskygga kreditgivare med direkt skadliga affärsmodeller.”

º Tydligare kreditkostnad för konsumenten. ”Bakom den aviserade räntan döljer sig i dag ofta ett myller av olika avgifter som får den effektiva räntan att skena iväg

Alla dessa frågor va väl väldigt vettiga förutom nummer 1 tycker jag.

Men svårare få blanco så problemet är väl mer alla sms lån och skit krediter? Eller har jag fel. Hade man enklare fått Ett bra Samlingslån för att slippa alla krediter hade ju det varit bättre? Eller vad säger ni?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp