Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna

Hej!

Jag har beviljats inledande skuldsanering och har en fråga angående Klarna. Jag har inte tagit något lån sedan 2023 men har handlat med Klarna. Senaste köpet september 2024. Inga stora summor. Tror det är två köp på cirka 1 500 kronor vardera. Vad tror ni? Kan det ställa till det för mig?

Mvh
Miranda

Hej!

Jag har beviljats inledande skuldsanering och har en fråga angående Klarna. Jag har inte tagit något lån sedan 2023 men har handlat med Klarna. Senaste köpet september 2024. Inga stora summor. Tror det är två köp på cirka 1 500 kronor vardera. Vad tror ni? Kan det ställa till det för mig?

Mvh
Miranda
Det räknas väl som nytt lån?Har du gjort det efter du skickat in ansökan?
Jag tror att det kan ligga dig i fatet. Baserat på att du fortsatt med att skuldsätta dig fast du måste ha vetat att du inte kan betala det.
Med det sagt så har du ju fått inledande så svårt att veta hur dom resonerar.
Tog du upp det vid samtalet?
Hoppas det går bra för dig.

Betala in den omgående oavsett!? Så dumt ta mer delbetalning när man ansökt om SS

Med tanke på att beloppet är så litet i sammanhanget och att 3000 förmodligen är under 0.5% av totala skuldbördan så hade jag bara låtit den vara.

Betala före inledande hade vart okej. Men nu efter inledande så har ju klarna redan rapporterat in allt eller kommer göra det vilken dag som helst. Så gynnande av borgenär har nog högre risk än en relativt ny skuld på 3000

Med tanke på beloppet tror jag det är godtagbart. förmodligen TS:s minsta skuld (minsta skulden är inte huvudfokus i totalbedömning) så man ser nog bara förbi det.

Med tanke på att beloppet är så litet i sammanhanget och att 3000 förmodligen är under 0.5% av totala skuldbördan så hade jag bara låtit den vara.

Betala före inledande hade vart okej. Men nu efter inledande så har ju klarna redan rapporterat in allt eller kommer göra det vilken dag som helst. Så gynnande av borgenär har nog högre risk än en relativt ny skuld på 3000

Med tanke på beloppet tror jag det är godtagbart. förmodligen TS:s minsta skuld (minsta skulden är inte huvudfokus i totalbedömning) så man ser nog bara förbi

Med tanke på beloppet tror jag det är godtagbart. förmodligen TS:s minsta skuld (minsta skulden är inte huvudfokus i totalbedömning) så man ser nog bara förbi det.

Minsta skulden kanske inte är huvudfokus men själva agerandet kanske är det?

Minsta skulden kanske inte är huvudfokus men själva agerandet kanske är det?
Jag tror inte det blir något av det.

Men om det blir det så lär dom inte kolla på exakt vad som har handlats. Bara att det finns en skuld hos Klarna. Hade i så fall ljugit och gett en godtagbar anledning för att bli beviljad. Skulle bli så sur om det står och faller på en skuld på 3000kr efter allt man gått igenom, så jag skulle tveklöst bara hitta på en accepterad anledning. Säger inte att någon annan ska göra det, men jag hade gjort det.

Sagt att det fanns ingen mat hemma och var hungrig men hade inga pengar. Så jag använde jag Klarna på mathem en sista gång som sista utväg för att ha mat på bordet och att det var sista gången jag använd kredit.

Men som sagt: tror inte det går så långt. Det är mest spöken i huvudet man får. Handläggaren kommer nog inte ta bort ett inledande för 3000kr som är 7 månader gammalt

Senast ändrad:
Jag tror inte det blir något av det.

Men om det blir det så lär dom inte kolla på exakt vad som har handlats. Bara att det finns en skuld hos Klarna. Hade i så fall ljugit och gett en godtagbar anledning för att bli beviljad. Skulle bli så sur om det står och faller på en skuld på 3000kr efter allt man gått igenom, så jag skulle tveklöst bara hitta på en accepterad anledning

Sagt att det fanns ingen mat hemma och var hungrig men hade inga pengar. Så jag använde jag Klarna på mathem en sista gång som sista utväg för att ha mat på bordet och att det var sista gången jag använd kredit.

Men som sagt: tror inte det går så långt. Det är mest spöken i huvudet man får. Handläggaren kommer inte ta bort ett inledande för 3000kr som är 7 månader gammalt
Men då kan du vara helt lugn @Miranda_

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp