Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarna, vad händer? Hur göra?

Hej!

Jag har väldigt mycket på klarna som jag inte har möjlighet att betala. Har tidigare månader använt mig av deras program ”svårigheter att betala” som pausar fakturorna upp till 6 månader. Skulle göra samma sak denna månad och då säger dem att ”sedan förra månaden har dem ändrat det till Max 3 månader och därav kan du inte längre göra så.”

Min plan var att när skatteåterbäringen kommer så ska jag betala dessa men nu blev de väldigt svårt och är rädd att dem skickas till inkasso.
Jag frågade om det innebär ett betalningsanmärkning direkt när dem skickas till inkasso och hon menar på ”att det kan ske.” Hur är era erfarenheter kring detta?

Vill inte riskera att få en betalningsanmärkning nu hade vart riktigt tråkigt..

Får du pengarna från skatten i april kan du enkelt skita i fakturan i mars och betala om 2 veckor.

Läs på om när man får en betalningsanmärkning och ta inte ord från de som tjänar på att skrämmas. Kronofogden har bra information.

Det du kan få, som jag fick redan vid inkasso, är missbrukad kredit. Vilket inte är samma som en betalningsanmärkning, som kräver utslag(skuldsaldo) hos kronofogden för att få, som kan göra det svårt att t.ex hyra lägenhet.

"
Du kan bara få en betalningsanmärkning om ärendet gått vidare till Kronofogden och du varken betalar eller protesterar mot kravet.
Gör du inte något alls meddelar Kronofogden ett så kallat utslag. Det betyder att Kronofogden beslutar att du ska betala det företaget kräver. Det är kreditupplysningsföretagen som ger dig betalningsanmärkning utifrån uppgifter hos Kronofogden.
Betalar du eller bestrider kravet inom den tid Kronofogden anger får du inte någon anmärkning.

Kan du få en betalningsanmärkning när du bestridit kravet?​

Har du bestridit kravet från Kronofogden kan företaget välja att pröva ärendet i tingsrätten.
Bedömer tingsrätten att du ska betala får du ingen betalningsanmärkning så länge du följer tingsrättens beslut och betalar. Men om du inte svarar på stämningsansökan eller inte kommer på förhandlingen i domstolen får du en betalningsanmärkning."

Senast ändrad:
Hej!

Jag har väldigt mycket på klarna som jag inte har möjlighet att betala. Har tidigare månader använt mig av deras program ”svårigheter att betala” som pausar fakturorna upp till 6 månader. Skulle göra samma sak denna månad och då säger dem att ”sedan förra månaden har dem ändrat det till Max 3 månader och därav kan du inte längre göra så.”

Min plan var att när skatteåterbäringen kommer så ska jag betala dessa men nu blev de väldigt svårt och är rädd att dem skickas till inkasso.
Jag frågade om det innebär ett betalningsanmärkning direkt när dem skickas till inkasso och hon menar på ”att det kan ske.” Hur är era erfarenheter kring detta?

Vill inte riskera att få en betalningsanmärkning nu hade vart riktigt tråkigt..
Om det är avbetalningen på klarna så fick jag inte någon anmärkning förra våren och mitt gick till Sileo

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp