Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna Uc?

Hej!
Fick ifrån UC att Klarna tagit en kreditupplysning på mig. Har aldrig hänt förut. Hur vet man om det är en full UC eller en micro. Kan ej se att den är registerad på minuc.se. På klarnas hemsida står det att det inte skall påverka kreditvärdigheten. Så vad stämmer? Lite surt om det är en hel då jag siktar på att söka samlingslån i December då min sista förfrågan tar slut i November o räntan kanske har sjunkit lite.

Hej!
Fick ifrån UC att Klarna tagit en kreditupplysning på mig. Har aldrig hänt förut. Hur vet man om det är en full UC eller en micro. Kan ej se att den är registerad på minuc.se. På klarnas hemsida står det att det inte skall påverka kreditvärdigheten. Så vad stämmer? Lite surt om det är en hel då jag siktar på att söka samlingslån i December då min sista förfrågan tar slut i November o räntan kanske har sjunkit lite.
Klarna har tagit Uc på mig också och det var då mikroupplysning. Du kan se det genom att köpa ”min upplysning” för 29 kronor och så ser du att det står ”

Xx frågor har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen​

Där förfrågningar syns.
Alternativt så ska du ha fått en kopia och i den längre ner så kan du se det.

Klarna tar lite allt möjligt dom. Jag fick inte köpa för 159 kr tidigare i veckan. Enligt creditsafe som gällde den gången så hade jag mycket hög kreditvärdighet. Appen säger att jag har köputrymme på drygt 90000, men det hjälpte tydligen inte. Dagen efter fick jag göra köpet dock.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp