Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarna kort spärrat

En vän till mig fick två månadsfakturor hos inkasso så kortet blev spärrat, vilket är självklart. Han har betalt båda inkassofakturorna och var i kontakt med Klarna som sa stt det låg en spärr på honom. Men att dom kunde ta bort den och att han kunde söka om efter 72h.

någon som varit med om liknande och fick ni kort igen?

Va spärrad i 5 år efter klarna gick till inkasso. Nu har jag 100 k utrymme.

Va spärrad i 5 år efter klarna gick till inkasso. Nu har jag 100 k utrymme.
Kan man ha både klarna kortet och klarna delbetalning ? Är det samma faktura och samma sak? Tas det uc för klarna kortet och hur ser man sin kreditgräns där?

Kan man ha både klarna kortet och klarna delbetalning ? Är det samma faktura och samma sak? Tas det uc för klarna kortet och hur ser man sin kreditgräns där?
Ja det kan man.
Inte samma faktura.
För det mesta tas en credisafe, nån enstaka här fått en uc.
Sitt tillgängliga kreditutrymme ser man i appen.
Finns mycket skrivet om Klarna i en Klarna tråd.
Kortfattat - det går inte att lita på det som står som tillgänglig kredit s k "köpkraft"

Jag hade en faktura som gick till inkasso men den är betald sedan länge så nu får jag inte handla, men då är det ingen idé att söka klarna kortet antar jag

Jag hade en faktura som gick till inkasso men den är betald sedan länge så nu får jag inte handla, men då är det ingen idé att söka klarna kortet antar jag
Nej det är ingen idé om du är spärrad. Men har du appen? Står det att du har 0 kr i Köpkraft eller står det inget?
Det är många som skrivit här att de blivit spärrade efter inkasso.
Till mig har Klarna sagt att man blir spärrad på tre år efter inkasso men det verkar inte stämma det heller för vissa blir spärrade längre än så medan vissa kan börja handla direkt igen.

Det är olika hur länge man är spärrad enligt klarna. Dom skrev nu att jag måste betala ner min nuvarande skuld till 12000 kr innan jag kan handla igen med klarna

Under köpkraft står det ”inte tillgängligt just nu”

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp