Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Klarna, får inte handla efter inkasso
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="noll" data-source="post: 74924" data-attributes="member: 317"><p>Då trådstartaren efterlyste om någon annan varit med om att bli spärrade hos Klarna eftet inkasso så tog jag mig friheten att dela min likartade erfarenhet. Min personliga åsikt är att man bör se på framtida betalningsförmåga. Jag skrev inte att jag anser det vara en rättighet att få en kredit utan Klarnas allmänna villkor och bestämmelser avgör detta. Därmed inte sagt att deras rättighet är laglig vad gäller lagring av personuppgifter vid krediter. Observera att det är helt frivilligt att gå klagomålsvägen som jag länkade till från Klarnas hemsida, se det hellre som ett tips om möjlighet att få ett korrekt svar på en fundering. Det är så många gånger som jag har reklamerat hantering av diverse ärenden som bl a rör bankväsendet där ARN och Kundombudsmannen dömt till min fördel trots att långivare/företag hävdat sin oskuld och åberopat sin vattentäta policy. Policy och allmänna vilkor måste vara så utformade att dem följer lagen. Poängterar slutligen att mitt svar var till trådstartaren, min erfarenhet av Klarna var självupplevd OCH jag skrev inte att jag ansåg att det var en rättighet att få kredit igen efter inkasso, men för den som undrar vidare så föreslår jag att man går till botten med ärendet så får man ju veta 100 procentigt vad som gäller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="noll, post: 74924, member: 317"] Då trådstartaren efterlyste om någon annan varit med om att bli spärrade hos Klarna eftet inkasso så tog jag mig friheten att dela min likartade erfarenhet. Min personliga åsikt är att man bör se på framtida betalningsförmåga. Jag skrev inte att jag anser det vara en rättighet att få en kredit utan Klarnas allmänna villkor och bestämmelser avgör detta. Därmed inte sagt att deras rättighet är laglig vad gäller lagring av personuppgifter vid krediter. Observera att det är helt frivilligt att gå klagomålsvägen som jag länkade till från Klarnas hemsida, se det hellre som ett tips om möjlighet att få ett korrekt svar på en fundering. Det är så många gånger som jag har reklamerat hantering av diverse ärenden som bl a rör bankväsendet där ARN och Kundombudsmannen dömt till min fördel trots att långivare/företag hävdat sin oskuld och åberopat sin vattentäta policy. Policy och allmänna vilkor måste vara så utformade att dem följer lagen. Poängterar slutligen att mitt svar var till trådstartaren, min erfarenhet av Klarna var självupplevd OCH jag skrev inte att jag ansåg att det var en rättighet att få kredit igen efter inkasso, men för den som undrar vidare så föreslår jag att man går till botten med ärendet så får man ju veta 100 procentigt vad som gäller. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Klarna, får inte handla efter inkasso
Topp