Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Klarna, får inte handla efter inkasso
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="noll" data-source="post: 74881" data-attributes="member: 317"><p>Jag mailade och frågade varför jag inte kunde handla på faktura då inkassoskulden betalades i sin helhet 2014 och fick då till svar att jag var spärrad på livstid från att använda Klarna, så någon andra chans får man inte! Jag skulle först köpa en klädesplagg och såg att jag inte fick upp alt Klarna, sen skulle jag köpa en telefon och samma där, men så använde jag mig av cdon där jag hittade det jag ville ha och där fick jag ett kreditutrymme på 10.000 kronor hos Qliro utan problem. Det jag tänker på är om Klarna får hantera sina kunder på detta sätt. Dem borde ju se till framtida betalningsförmåga och låta kreditprövningen avgöra. Jag ska skriva till Klarna och påpeka detta idag. Det vore suveränt om fler klagade så dem såg över sina rutiner. Se inklipp här från Klarnas hemsida vad gäller klagomål.</p><p></p><p><strong>Jag har skickat in ett klagomål till er kundservice, men jag är fortfarande inte nöjd. Vad ska jag göra?</strong></p><p>Om du fortfarande är missnöjd rekommenderar vi dig att skicka en skriftlig begäran om handläggning till vårt kundombud Fanny Sandh. Hon kommer då, på ett opartiskt sätt, se över ärendet noggrant och göra en ny bedömning.</p><p></p><p>Den skriftliga begäran ska innehålla komplett information om ärendet. Kundombudet behöver veta vad som skett i dina tidigare kontakter med oss, en beskrivning av varför du inte är nöjd och hur du skulle vilja att vi löste ditt ärende. Du kommer få svar så fort ett slutgiltigt beslut har fattats, vilket vanligen sker inom ett par dagar.</p><p></p><p>Är du inte heller är nöjd med kundombudets beslut behöver du ta ärendet vidare till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller till allmän domstol. Hos Konsumenternas Bank- och Finansbyrå, <a href="http://www.konsumenternas.se/" target="_blank"><u>www.konsumenternas.se</u></a>, kan du få kostnadsfri rådgivning. Du kan också vända dig till konsumentvägledaren i din kommun.</p><p></p><p>Ha i åtanke att vårt kundombud endast ser över ärenden som tidigare hanterats av Klarnas kundservice, så ska ni klaga så se först till att få ett svar från Klarnas kundservice. Därefter gå vidare enligt ovan!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="noll, post: 74881, member: 317"] Jag mailade och frågade varför jag inte kunde handla på faktura då inkassoskulden betalades i sin helhet 2014 och fick då till svar att jag var spärrad på livstid från att använda Klarna, så någon andra chans får man inte! Jag skulle först köpa en klädesplagg och såg att jag inte fick upp alt Klarna, sen skulle jag köpa en telefon och samma där, men så använde jag mig av cdon där jag hittade det jag ville ha och där fick jag ett kreditutrymme på 10.000 kronor hos Qliro utan problem. Det jag tänker på är om Klarna får hantera sina kunder på detta sätt. Dem borde ju se till framtida betalningsförmåga och låta kreditprövningen avgöra. Jag ska skriva till Klarna och påpeka detta idag. Det vore suveränt om fler klagade så dem såg över sina rutiner. Se inklipp här från Klarnas hemsida vad gäller klagomål. [B]Jag har skickat in ett klagomål till er kundservice, men jag är fortfarande inte nöjd. Vad ska jag göra?[/B] Om du fortfarande är missnöjd rekommenderar vi dig att skicka en skriftlig begäran om handläggning till vårt kundombud Fanny Sandh. Hon kommer då, på ett opartiskt sätt, se över ärendet noggrant och göra en ny bedömning. Den skriftliga begäran ska innehålla komplett information om ärendet. Kundombudet behöver veta vad som skett i dina tidigare kontakter med oss, en beskrivning av varför du inte är nöjd och hur du skulle vilja att vi löste ditt ärende. Du kommer få svar så fort ett slutgiltigt beslut har fattats, vilket vanligen sker inom ett par dagar. Är du inte heller är nöjd med kundombudets beslut behöver du ta ärendet vidare till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller till allmän domstol. Hos Konsumenternas Bank- och Finansbyrå, [URL='http://www.konsumenternas.se/'][U]www.konsumenternas.se[/U][/URL], kan du få kostnadsfri rådgivning. Du kan också vända dig till konsumentvägledaren i din kommun. Ha i åtanke att vårt kundombud endast ser över ärenden som tidigare hanterats av Klarnas kundservice, så ska ni klaga så se först till att få ett svar från Klarnas kundservice. Därefter gå vidare enligt ovan! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Klarna, får inte handla efter inkasso
Topp