Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna delbetalningskonto

Hej undrar fall någon vet om klarna rapporterar något till uc ? Jag ligger efter 2 veckor på mitt delbetalnings konto ? Hur länge kan ligga efter innan inkasso ? Tacksam för svar om någon vet :)

ca tre månader kan du ligga efter. Om du ligger efter med din augustibetalning så kommer du få faktura för augusti och september denna månad, betalar du inte den heller kommer en till faktura i oktober och där kommer det att stå att om du inte betalar xxx kr så sägs krediten upp och skulden skickas till inkasso.

Om man betalar den första när en dubbel kommer förhala man processen då som man kunnat göra med en del banker förr.

Alltså ligger en efter får räkning för två betalar 1 så när förfallodatum är passerat ligger jag teoretiskt bara efter en?

Är inte säker då jag alltid hamnat där, brukar få för tre och varning om uppsägning. Säg att du ligger efter med 200 kr, du får en ny faktura på 400 kr men du betalar bara 200 kr. Månad tre borde du få en ny faktura på 400 kr. Men förseningsavgiften är på 130 kr om jag inte minns fel så det blir bara dyrare och dyrare. Jag är tack och lov ikapp med Klarna sen 6 månader tillbaka och nu äntligen slipper jag förseningsavgifterna och hoten om uppsägning plus att månadsbeloppet sjunker för varje månad eftersom jag inte använder krediten. Men handlar det om större belopp så förstår jag att det är jättesvårt att betala ikapp! Min skuld där nu är ca 6000 kr totalt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp