Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarna / Coeo Inkasso

Har haft två fakturor hos Klarna som idag har skickats till inkassobolaget Coeo. Har betalt båda fakturorna imorse (när de inte hade skickats till inkasso). Betalning med banköverföring, alltså draget direkt från kontot, tyvärr var det strul med Swish.
Har ej fått något inkassokrav ännu.

Nu blir jag JÄTTEnojjig att detta ska medföra misskött kredit hos UC…? Har aldrig varit någon delbetalning på dessa utan har bara skjutit upp betaldatumen. Någon som har erfarenhet av detta?

Har haft två fakturor hos Klarna som idag har skickats till inkassobolaget Coeo. Har betalt båda fakturorna imorse (när de inte hade skickats till inkasso). Betalning med banköverföring, alltså draget direkt från kontot, tyvärr var det strul med Swish.
Har ej fått något inkassokrav ännu.

Nu blir jag JÄTTEnojjig att detta ska medföra misskött kredit hos UC…? Har aldrig varit någon delbetalning på dessa utan har bara skjutit upp betaldatumen. Någon som har erfarenhet av detta?
Kommer garanterat stoppa dig från att använda klarna ett tag framåt tyvärr

Jo det är jag fullt medveten om, skulle inte säga att jag behöver använda det. Tänkte mer om det rapporteras misskött kredit till UC….
Nej, hade inte oroat mig för det, jag har haft klarna hos inkasso under 2025 och ingen missbrukad kredit rapporterades. Så skulle säga att du kan vara lugn :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp