Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarna - 90 dagar paus vad händer sen

Hej,

Jag är mitt uppe i snöbollsmodellen och det går helt ok, men efter ett dödsfall i familjen så behövde jag lägga ut pengar jag egentligen inte har. Det enklaste för mig, istället för att ta ett snabblån, var att pausa Klarna i 90 dagar och jag undrar lite vad som händer sen. Enligt de sju olika personer jag pratade med på Klarnas kundtjänst (jag ringde 7 gånger) så kommer mina månadsbetalningar att återgå till att vara just detta - månadsbetalningar men jag kommer att få betala hela min pausade månadsfaktura på en gång. De sa också att det finns en chans att bli erbjuden en avbetalningsplan och jag undrar om det är någon som har fått detta från dem. Vad innebär det och får man då tex en missbrukad kredit? Rapporterar de till UC? Jag kommer troligen att kunna betala detta men om jag inte har möjlighet att betala behöver jag ha lite koll på vad som väntar. (Har tidigare haft en paus hos dem men då visste jag att jag skulle kunna betala och avslutade min paus tidigare)

Jag har annars varit helt spelfri i ett år, har betalat av mindre skulder och kommer troligen att få ett samlingslån från Collector i december. Har också fått en fin löneökning nu och har en extra inkomst på gång. Var inte beredd på extra utgifter och hoppas att någon kan svara på detta så att jag kan planera lite.

Senast ändrad:
En fråga? Hur fick du paus på klarna? Använde du deras kreditkort eller hur gick detta till?

En fråga? Hur fick du paus på klarna? Använde du deras kreditkort eller hur gick detta till?
Man ringer in till deras kundtjänst och förklarar att du vill ta del av "svårt att betala" programmet.

Förut kunde man pausa fakturor i 6 månader, nu 90 dagar.

Jag ringde och pratade med dem. Har dock aldrig missat en betalning innnan och hade tidigare en paus men avbröt den mitt i. Trodde inte att jag skulle kunna dela upp betalningar igen men tydligen så var det inte så. Kan bero på att jag betalade in hela min skuld i vintras men som jag skrev så hände det saker som gjorde att jag inte hade något annat val än att använda just Klarnna. Ring och prata med dem om dina alternativ. De är faktiskt ganska trevliga dock lite förvirrade för att det är många som arbetar på kundtjänsten och alla har inte koll på allt.

Man ringer in till deras kundtjänst och förklarar att du vill ta del av "svårt att betala" programmet.

Förut kunde man pausa fakturor i 6 månader, nu 90 dagar.
Gnäller man lite extra så får man längre, jag har varpt pausad i 7 månader nu och pausen slutar i december

Gnäller man lite extra så får man längre, jag har varpt pausad i 7 månader nu och pausen slutar i december
Vet du vad som händer sen? Jag hade tänkt att avsluta allt hos dem men oväntade saker händer och det var ren tur att jag inte gjorde det.

Vet du vad som händer sen? Jag hade tänkt att avsluta allt hos dem men oväntade saker händer och det var ren tur att jag inte gjorde det.
Ja, grejen med att pausa så länge är att man ska betala in allt direkt när paisen upphör.

Jag är med i deras ”svårt att betala program” hade flera fakturor på runt 40k som jag inte kunde betala pga förändrad livssituation. Jag fick uppdelat på 1,5år direkt efter att det är avbetalt så återgår min ”köpkraft” till sitt normala

Jag är med i deras ”svårt att betala program” hade flera fakturor på runt 40k som jag inte kunde betala pga förändrad livssituation. Jag fick uppdelat på 1,5år direkt efter att det är avbetalt så återgår min ”köpkraft” till sitt normala
Rapporterar de till UC eller som missbrukad kredit? Jag räknar med att kunna betala men man vet aldrig vad som händer och jag vill vara beredd på allt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp