Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarar inte avbetalningsplaner

Har denna stund flera avbetalningsplaner som jag inte klarar att följa. Alla är på relativt höga belopp så spelar ingen roll vilken jag släpper. Tror ni det är värt att tjata? Har ju fått anstånd varje månad. Varför skulle de ge mer? Samtidigt går en till kfm så går alla.

Senast ändrad:
jag skulle absolut försöka! Intrum justitia har hjälpt mig jättemycket, varenda månad var jag sen, ibland upp till 2 veckor men de sa alltid att det är bra att man ringer!!! Fick uppskov många gånger.

Just i din situation så kanske du kan säga att det skulle hjälpa dig enormt mkt om du fick hjälp med att skjuta upp eller någon annan lösning som de kan erbjuda. Säg att du ser en ljusning på sikt men att den bygger på att du klarar de nästkommande månaderna!

Så ja, jag tycker det är värt ett försök. Vilka bolag är det?

När jag inte klarade av mina avbetalningsplaner var det flera inkasso som gick med på att sänka beloppen under en begränsad period, allt från 4 - 6 månader fick jag en sänkning! Det hjälpte jättemycket! Fråga och be!

Har denna stund tre avbetalningsplaner som jag inte klarar att följa. Alla är på relativt höga belopp så spelar ingen roll vilken jag släpper. Tror ni det är värt att tjata? Har ju fått anstånd varje månad. Varför skulle de ge mer? Samtidigt går en till kfm så går alla.
Man kan alltid pröva, förklara läget. Be om en mer långsiktig plan. Lycka till :) kramar

Har bett och bönat så mycket och fått hjälp nästan varje gång. Och betalat varje månad. Aldrig låtit bli. Men varför skulle de vilja hjälpa mig? Min själ slits sönder av detta ständiga underläge och rädsla. Är rädd och stressad varje sekund. Även när jag sover.

Förstår precis hur du känner! Men det är ingen idé att fråga sig själv varför de skulle vilja hjälpa dig. Samla dina krafter istället och ring runt, tänk om det skulle löna sig, tänk på den känslan när man vet att ok nu klarar jag den här månaden också!!!!!
När det var som jobbigast för mig med fler samtal att ringa gjorde jag en lista på i vilken ordning jag skulle ringa! Jag började med de "snällaste", de som har hjälpt till tidigare och de som känns minns energikrävande att ringa!

Ju större chans att du får hjälp av de första samtalen desto lättare blir det att ringa det där sista samtalet.
Så är det ur världen för den här gången!

Det enda inkasso som jag tycker är helt bra är reverskontroll de har hand om santanders ärenden, blir faktiskt glad när man pratar med dem
Alltid trevliga och faktiskt gett mig lite råd som är mycket användbara

Tack snälla för pepp! Har ringt och klarat ytterligare en dag men det är bara en tidsfråga innan detta rasar. Kämpar vidare och tack till er fina människor!

Tack snälla för pepp! Har ringt och klarat ytterligare en dag men det är bara en tidsfråga innan detta rasar. Kämpar vidare och tack till er fina människor!
Hur går det med dina avbetalningar. Känner igen mig så väl i att ligga och oroa sig för allt på nätterna

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp