Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kfm skuldsanering

Hej min sambo har fått lägre inkomster med ca 9000 kr/månad, han söker arbete och vet inte hur lång tid de tar tills han får arbete.
Är man tvungen att söka omprövning pga lägre inkomst? Eller kan man betala enligt beslut ändå även fast de blir några jobbiga månader, för det tar ju tid tills omprövning är klar och då kanske det inte längre är aktuellt?
Kan den avslutas pga man ej omprövat pga Lägre inkomst?
Och även har vi sökt om bostadsbidrag nu , ska detta anmälas till kfm om godkänns och isåfall hur ?

Hej min sambo har fått lägre inkomster med ca 9000 kr/månad, han söker arbete och vet inte hur lång tid de tar tills han får arbete.
Är man tvungen att söka omprövning pga lägre inkomst? Eller kan man betala enligt beslut ändå även fast de blir några jobbiga månader, för det tar ju tid tills omprövning är klar och då kanske det inte längre är aktuellt?
Och även har vi sökt om bostadsbidrag nu , ska detta anmälas till kfm om godkänns och isåfall hur ?
Du ska ompröva vid förändringar i din inkomst ( upp eller ner) . Kan du betala utan att ompröva så kan du göra så också om ni tror att nytt jobb är pågång.
Avslutas pga lägre inkomst, tveksamt men vid högre absolut. All inkomst som ökar och är stadigvarande ska omprövas ( lägre avgör du själv om det är ok att betala iaf).
Utgår från att det är sambon som har sanering.

Okej har frågat innan men har i snitt tjänat 2900 kr mer brutto i månaden än vad mitt beslut är beräknat på, kommer det bli problem när inkassobolagen ser det ?

Ska man anmäla om man sökt och har rätt till bostadsbidrag? Syns bostadsbidrag hos skatteverket eller när inkassobolag gör upplysningar ?

Okej har frågat innan men har i snitt tjänat 2900 kr mer brutto i månaden än vad mitt beslut är beräknat på, kommer det bli problem när inkassobolagen ser det ?
Det brukar pratas om 4-5000kr netto som betalningsutrymmet ska ha ökat. Jag har skickat in en omprövning med den summan ( har tillägg på jobbet som jag måste höra om också därav omprövningen).

En bestående sänkning på 500 kr el mer kan omprövas.
De första tre månaderna anses man klara med buffert och betalningsfri månad.

Det brukar pratas om 4-5000kr netto som betalningsutrymmet ska ha ökat. Jag har skickat in en omprövning med den summan ( har tillägg på jobbet som jag måste höra om också därav omprövningen).
Min sambo har utmätning på lönen men ska få slutlön som kommer vara mycket pengar, men han kommer inte få behålla mer än de belopp som han alltid får behålla. Ska jag ompröva detta

Min sambo har utmätning på lönen men ska få slutlön som kommer vara mycket pengar, men han kommer inte få behålla mer än de belopp som han alltid får behålla. Ska jag ompröva detta
Lite oklart vem som har vad, vem har utmätning och vem har sanering?

Ska man anmäla om man sökt och har rätt till bostadsbidrag? Syns bostadsbidrag hos skatteverket eller när inkassobolag gör upplysningar ?
Nej det syns inte där.
Kfm ser det dock

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp