Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
KFM och utmätning av hus
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Idiotfru" data-source="post: 69512" data-attributes="member: 3691"><p>Om man står som delad ägare till ett hus men hela lånet ligger hos ens partner, hur ställer sig KFM då till själva vinsten som kan tas till skulden? </p><p>För visst räknar de bort bolånet först oavsett vem som har det? Det är ju ändå en skuld på själva huset som ska betalas för att huset ens ska kunna överlåtas.</p><p></p><p><em>Om ni äger en fastighet tillsammans kan vi besluta att din makes/makas eller sambos andel i fastigheten ska utmätas. Det vanliga är då att hela fastigheten säljs och du får pengarna som kommer från din andel. </em></p><p><em></em></p><p>Jag förstår ju att KFM gör sitt jobb och inte ser till den faktiska situationen om det finns en familj som bli hemlös men det är ju ändå konstigt om en person kan betala 20 000 kr i månaden med relativt låg boendekostnad..sedan blir personen vräkt och huset säljs för och inbringar kanske 100 000 kr direkt och det kan istället bara komma in 4000 kr sedan per månad till KFM för att personen plötsligt fick så höga boendekostnader. Bara ett exempel men jag försöker förstå gången. Jag läser mycket här inne om folk som lyckas få skuldsanering men få som skriver om att de tvingas bort från huset och ändå verkar det vara många som har rätt betydande skulder mellan 600 000 - 900 000 kr. Jag försöker bara förstå så det inte är godtyckligt när KFM kliver in och säljer hus. Att hus säljs där kunden slutat betala bolånet det förstår jag men som betalning för en skuld om 20 000 som ges exempel på känns ju helt vidrigt om det är utanför bolånet menar jag. Speciellt i dagens bostadsmarknad där personer verkligen inte kan få tag på annat boende.</p><p></p><p>Usch är det någon härinne som tvingats sälja sin bostad så hoppas jag att ni kan berätta så det går att få lite förståelse för processen. Speciellt om det rör en barnfamilj. Att förlora huset är det scenario som skrämmer mig allra mest men jag har ändå känt mig rätt trygg med att det inte finns så stort övervärde och att det knappt är värt arbetet. Den här tråden får mig dock oerhört orolig att det kanske visst finns risk. Jag tänker på ex. <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/10" target="_blank">Onea</a> som är vidriga. Kan KFM kliva in och sälja vårt hus för att täcka en skuld på 30 000 kr där (av typ en miljon...) för att Onea kräver det? Det är ju helt ofattbart.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Idiotfru, post: 69512, member: 3691"] Om man står som delad ägare till ett hus men hela lånet ligger hos ens partner, hur ställer sig KFM då till själva vinsten som kan tas till skulden? För visst räknar de bort bolånet först oavsett vem som har det? Det är ju ändå en skuld på själva huset som ska betalas för att huset ens ska kunna överlåtas. [I]Om ni äger en fastighet tillsammans kan vi besluta att din makes/makas eller sambos andel i fastigheten ska utmätas. Det vanliga är då att hela fastigheten säljs och du får pengarna som kommer från din andel. [/I] Jag förstår ju att KFM gör sitt jobb och inte ser till den faktiska situationen om det finns en familj som bli hemlös men det är ju ändå konstigt om en person kan betala 20 000 kr i månaden med relativt låg boendekostnad..sedan blir personen vräkt och huset säljs för och inbringar kanske 100 000 kr direkt och det kan istället bara komma in 4000 kr sedan per månad till KFM för att personen plötsligt fick så höga boendekostnader. Bara ett exempel men jag försöker förstå gången. Jag läser mycket här inne om folk som lyckas få skuldsanering men få som skriver om att de tvingas bort från huset och ändå verkar det vara många som har rätt betydande skulder mellan 600 000 - 900 000 kr. Jag försöker bara förstå så det inte är godtyckligt när KFM kliver in och säljer hus. Att hus säljs där kunden slutat betala bolånet det förstår jag men som betalning för en skuld om 20 000 som ges exempel på känns ju helt vidrigt om det är utanför bolånet menar jag. Speciellt i dagens bostadsmarknad där personer verkligen inte kan få tag på annat boende. Usch är det någon härinne som tvingats sälja sin bostad så hoppas jag att ni kan berätta så det går att få lite förståelse för processen. Speciellt om det rör en barnfamilj. Att förlora huset är det scenario som skrämmer mig allra mest men jag har ändå känt mig rätt trygg med att det inte finns så stort övervärde och att det knappt är värt arbetet. Den här tråden får mig dock oerhört orolig att det kanske visst finns risk. Jag tänker på ex. [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/10"]Onea[/URL] som är vidriga. Kan KFM kliva in och sälja vårt hus för att täcka en skuld på 30 000 kr där (av typ en miljon...) för att Onea kräver det? Det är ju helt ofattbart. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
KFM och utmätning av hus
Topp