Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Kfm med csn
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="csnkfm" data-source="post: 420566" data-attributes="member: 10918"><p>Hej! </p><p></p><p>Efter mycket överkonsumtion och dåliga val i livet så vill jag börja om lite. Just nu har jag skulder på runt 160k och som många andra så är det små skitkrediter med höga räntor och låg amortering på princip varje lån, just nu så studerar jag "sommarkurs" och ska fortsätta mina studier även i höst (då ska jag studera samhällsplanering). Vet inte om någon har någon erfarenhet om kfm med csn tidigare och kan ge lite tips? Just nu så betalar jag runt 17k i månaden med 8k ifrån csn men det kommer höjas till 13 när väl höstterminen drar igång så det saknas fortfarande en liten summa varje månad men det kommer bli mycket lägre i februari om jag hade lyckats betala varje månad. Jag har sökt alla typer av jobb men inte fått något svar alls fast jag har 2 års erfarenhet av butik. Tänkte kolla hur det funkar med kfm och bara ha studielån som ända inkomst, sitter inte på något utav värde som kan utmätas och säljas vidare. Har släppt allting sedan 25 maj och vad jag har förstått så går det runt 3 missade fakturor innan de flesta skickar in till inkasso men några har redan skickat in månadsfakturorna till inkasso som jag inte har betalat. Som sagt är det "bättre" att ha ett studielån när väl kfm blandas in för att kunna betala mer på skulderna samt går det att få något hembesök vid 0 värde av saker. Har pratat med en bekant som har jobbat inom kronofogden och han tyder på att de inte kommer göra något mer en att vänta på att det kommer in pengar på kontot som sen används för att betala av, som jag förstod det så kommer inget hembesök att påträffas. Men tillbaka lite till min fråga. Hur funkar det är det någon som vet, finns det "löneutmätning" med studielån eller kommer jag sköta alla betalningar själv? Finns det någon chans att få en avbetalning via kronofogden eller är de väldigt stränga när det kommer till sånt. Jobb letandet fortsätter och jag mår mycket bättre just nu när jag inte "jagas" av alla krediter men man har ju faktiskt satt sig själv i den skiten!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="csnkfm, post: 420566, member: 10918"] Hej! Efter mycket överkonsumtion och dåliga val i livet så vill jag börja om lite. Just nu har jag skulder på runt 160k och som många andra så är det små skitkrediter med höga räntor och låg amortering på princip varje lån, just nu så studerar jag "sommarkurs" och ska fortsätta mina studier även i höst (då ska jag studera samhällsplanering). Vet inte om någon har någon erfarenhet om kfm med csn tidigare och kan ge lite tips? Just nu så betalar jag runt 17k i månaden med 8k ifrån csn men det kommer höjas till 13 när väl höstterminen drar igång så det saknas fortfarande en liten summa varje månad men det kommer bli mycket lägre i februari om jag hade lyckats betala varje månad. Jag har sökt alla typer av jobb men inte fått något svar alls fast jag har 2 års erfarenhet av butik. Tänkte kolla hur det funkar med kfm och bara ha studielån som ända inkomst, sitter inte på något utav värde som kan utmätas och säljas vidare. Har släppt allting sedan 25 maj och vad jag har förstått så går det runt 3 missade fakturor innan de flesta skickar in till inkasso men några har redan skickat in månadsfakturorna till inkasso som jag inte har betalat. Som sagt är det "bättre" att ha ett studielån när väl kfm blandas in för att kunna betala mer på skulderna samt går det att få något hembesök vid 0 värde av saker. Har pratat med en bekant som har jobbat inom kronofogden och han tyder på att de inte kommer göra något mer en att vänta på att det kommer in pengar på kontot som sen används för att betala av, som jag förstod det så kommer inget hembesök att påträffas. Men tillbaka lite till min fråga. Hur funkar det är det någon som vet, finns det "löneutmätning" med studielån eller kommer jag sköta alla betalningar själv? Finns det någon chans att få en avbetalning via kronofogden eller är de väldigt stränga när det kommer till sånt. Jobb letandet fortsätter och jag mår mycket bättre just nu när jag inte "jagas" av alla krediter men man har ju faktiskt satt sig själv i den skiten! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Kfm med csn
Topp