Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kasst uc score, varför?

Hej!
Jag vill försöka ansöka om ett samlingslån så snart jag kan. Men mitt UC score ligger på 48,5% vilket gör det i princip omöjligt :(
Försöker klura ut vad det beror på eller om det är en kombo.
•Har 18 ff och ca 10 av dom från dom senaste 3 månaderna
•Lån på sammanlagt 200 000 (6 st) varav ett kreditkort. Dessa lån är alla från det senaste året, då vi fick barn och skulle renovera, resa till släkten i USA osv osv.
•inga anmärkningar
•170000 I inkomst

Vad tror ni är den störst bidragande orsaken till ett så kasst score?

Sen undrar jag om kreditvärdigheten kommer förändras nu i samband med uppdatering av inkomst? Inkomst är nu 280000 istället för 170000.

Tacksam för svar! Drunknar i räkningar och tycker det är sjukt jobbigt att betala till olika! Vill söka ett samlingslån på norweigan tror jag!

Hej! Du förstår nog varför du har dåligt kreditbetyg om du löser ditt eget inlägg.

Du har 18 ff (normalt är 0-2 st per år)
Du har mer lån än din inkomst
Du har en låg inkomst

Dra inte på dig fler ff, det är ändå kört att få lån så undvik fler. Försök amortera så mycket som du kan så skulderna minskar.

Det borde bli bättre när nya deklarationsuppgifterna landar

Tack för svar!

Inser att det är antalet ff som spökar mest kanske, men jag hoppas något förändras till slutskattebeskedet. Är det ens någon som erbjuder lån med så många ff?

Tack för svar!

Inser att det är antalet ff som spökar mest kanske, men jag hoppas något förändras till slutskattebeskedet. Är det ens någon som erbjuder lån med så många ff?

Finns bolag som erbjuder lån trots många ff, men då måste inkomsten vara högre.

Hej igen!
Vill bara känna lite hopp!

Tror ni att efter inkomsten uppdateras, jag väntar kanske 6 månader så några ff försvinner och bara fortsätter betala som vanligt så länge, vad tror ni om samlingslån då? Behöver känna att det finns hopp och att jag kan ta mig ur det här :(

Så 100.000 mer i inkomst gör skillnad?

när det är från den nivån som det var frågan om så ja, absolut. Om du har en inkomst på 1 miljon eller 1.1 miljon per år gör nog dock ingen större skillnad.

Det som påverkar är
  • Antal FF, under 5 bör man ligga åtminstone
  • 6 lån är ganska många
  • överbelånad i förhållande till inkomsten, man får svårt att låna om man ligger på 90% eller mer av en årsinkomst.
Så i ditt fall gäller bara att vänta så kommer mycket bli bättre "automatiskt". Du höjer din årsinkomst rejält, och förfrågningarna försvinner. Mängden lån kan du kanske inte göra så mycket åt, men du kan kanske koncentrera dig på att betala bort ett eller två under tiden du väntar ut förfrågningarna? Googla snöbollsmetoden för tips!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp