Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan man sälja en ny förmånscykel?

Hej jag funderar på ta en förmånscykel genom mitt företag. Jag får inte lån just nu och undrar om jag kan ta en förmånscykel och sälja den direkt och på så vis får pengar?

Cykeln blir väl inte din, men det går ju sälja andras saker också.

Förmånscyklar är heller inte speciellt förmånliga… är det bruttolöneavdrag påverkar det en rad saker/siffror negativt.

Förmånscyklar är heller inte speciellt förmånliga… är det bruttolöneavdrag påverkar det en rad saker/siffror negativt.
Tex pensionen bör påverkas, sjukpenninggrundande inkomst med
Tyvärr saknar sånt betydelse för folk i missbruk eller aktivt lånekarusell

Känns inte helt lagligt att sälja en sådan cykel!

Hej jag funderar på ta en förmånscykel genom mitt företag. Jag får inte lån just nu och undrar om jag kan ta en förmånscykel och sälja den direkt och på så vis får pengar?
Den är ju inte din förens du själv har köpt ut den. Det brukar man väl kunna göra efter 2 år. Blir ju lite fel att sälja något som du inte äger.

Den är ju inte din förens du själv har köpt ut den. Det brukar man väl kunna göra efter 2 år. Blir ju lite fel att sälja något som du inte äger.
jag förstår. Det känns lite fel. Dock är jag i behov av pengar och undrade bara om det går att göra så. Jag kommer fortfarande betala och köpa loss. Får ej lån och är i stort behov av pengar. Det hade varit en stor räddning just nu. Vet dock inte hur lätt det är och sälja även till ett vrakpris.

Lite osäker på hur ägarförhållandena är innan du fått utköpt men räknas den som arbetsgivarens så antar jag att det blir problem på nivån uppsägning eller avsked om det kommer fram.
Jag räknar med att man inte får sälja arbetsgivarens saker..

Vet tyvärr att det är många inom mitt jobb som har tagit en cykel och sen sålt vidare den.

jag förstår. Det känns lite fel. Dock är jag i behov av pengar och undrade bara om det går att göra så. Jag kommer fortfarande betala och köpa loss. Får ej lån och är i stort behov av pengar. Det hade varit en stor räddning just nu. Vet dock inte hur lätt det är och sälja även till ett vrakpris.

I all välmening gräver du dig bara djupare och djupare på den onda spiralen. Nya lån/krediter/skulder innebär att nya kostnader staplas på varandra. Mitt råd till dig, utan att veta dina förutsättningar, är att införa ett stopp för nya snabba pengar. Titta på din skuld och lägg en plan framåt, där du inom något/några år kommer börja se ljuset istället. Oavsett hur tufft det är går det alltid lösa över tid, bara man vill bryta sina dåliga vanor… du kommer fixa det!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp