Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan man få utmätning 0 kr?

KFM har tidigare dragit av mig på min lön, men nu ett tag har det inte dragits alls, då min lön gick ner under mitt förbehållsbelopp. Nyss blev det av med jobbet och har nu a-kassa, men får bara ut runt 9000, då de räknat på att jag bara jobbat 20 timmar innan. Nu kom KFM med att de vill ha ny redogörelse av inkomst/utgifter...Tidigare har de dragit runt 6000 kr och jag har behållit runt 14700... men nu då, när jag inte har mer än 9000 in? Kommer det då stå att de mäter ut 0 kr? Och vad händer då med skulderna? ja de växer det fattar jag, men händer något annat? kommer KFM försöka göra utmätning på annat sätt då, eller kommer det vara 0 kr i utmätning tills jag höjer inkomsten eller söker skuldsanering?

0 kr är lite svårt att mäta ut, så då avslutas löneutmätningen tills det görs en ny utredning, antingen en regelmässig sådan eller om nya uppgifter inkommer.

Ah ok, yes, men det händer alltså inget mer så att säga då? Har ju inga tillgångar att mäta ut heller, ingen bil, inga värdefulla prylar osv. Kanske är läge nu att söka sanering, då det annars kommer dra iväg och bli helt omöjligt att betala av via utmätning även om jag får nytt jobb igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp