Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan man ändra underskott av kapital i deklarationen?

Hej.
Jag funderar över det här med underskott på deklarationen. Förstår att det som i mitt fall har att göra med ränteinbetalningar på lån och därmed blir ett underskott.
Men till frågan: får man ändra det underskott man har enligt deklarationen till vad man vill?

Underskottet väljer man själv att rapportera in för att få räntebidragen. Du kan ändra deklerationen och skriva 0.

Underskottet väljer man själv att rapportera in för att få räntebidragen. Du kan ändra deklerationen och skriva 0.
Och för att förtydliga ytterligare så får du betala mer skatt och därmed få mindre tillbaka än det som är förtryckt efter att du deklarerat. Dock kan du begära omprövning senare och skriva tillbaka ditt underskott och därmed få de pengar som du egentligen skulle ha fått innan du ändrade.

Ändrade tillbaka underskottet till ursprungligt för ca 1,5 vecka sen. Skickade en blankett som jag hittade på Skatteverket och skrev att jag vill ompröva pga att jag vill ha ut hela beloppet av berättigade räntelättnader. Som "bevis" skrev jag att allt är inrapporterat till Skatteverket så totalsumman av betalda räntor finns redan i registret. Fick pengarna i måndags så gick snabbt! Från det att det stod att dom hade betalat ut så tog det 3 bankdagar.

Går det att ändra underskott av kapital tillfälligt, farsan ville kolla på min inkomstdeklaration och vill helst inte visa att jag hade 28 000 i ränta år 2019. Kan ändra tillbaka senare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp