Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan Kronofogden utmäta sparade pengar från CSN?

Hej,
Jag studerar just nu och har endast CSN, vilket Kronofogden inte kan utmäta.

En fråga dock, om man nu skulle kunna spara undan tillexempel 2000kr av sitt CSN extra någon månad hur står dem sig då? Får dem ta det?

Hej,
Jag studerar just nu och har endast CSN, vilket Kronofogden inte kan utmäta.

En fråga dock, om man nu skulle kunna spara undan tillexempel 2000kr av sitt CSN extra någon månad hur står dem sig då? Får dem ta det?
ja det kan utmätas enligt info tidigare på forumet.

Kronofogden får utmäta det som är över "förbehållsbeloppet" på kontona totalt. Är det en liten bit efter "lön" så dom anser att hyran säkert ska vara betald kan dom räkna bort hyran från beloppet dom lämnar kvar. Det är iaf vad tidigare svar från personer som sagt sig veta, angett.

Ingen gång under månaden kommer 2 000 kronor kunna utmätas från ett ensamt bankkonto.
Inte enbart 2000 men jag tolkade TS som att man kanske kommer kunna spara flera månader.
Summan är dock inte relevant, sparade studiemedel kan utmätas.

Kronofogden får utmäta det som är över "förbehållsbeloppet" på kontona totalt. Är det en liten bit efter "lön" så dom anser att hyran säkert ska vara betald kan dom räkna bort hyran från beloppet dom lämnar kvar. Det är iaf vad tidigare svar från personer som sagt sig veta, angett.
Korrekt.
Inte enbart 2000 men jag tolkade TS som att man kanske kommer kunna spara flera månader.
Summan är dock inte relevant, sparade studiemedel kan utmätas.
Nu gällde ju faktiskt frågan ett exempel som angav summan 2 000 kronor...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp