Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan jag få kortare betalplan om jag har bonusbarn att försörja?

Hej hej.

Jag har blivit sambo sedan ett tag och fått två bonusbarn på köpet. De är under 8 år båda två. Kan jag "nyttja" detta och be om kortare betalplan med tanke på att jag delvis försörjer även dessa två? Eller är de inte applicerbara då det inte är mina barn?

Jag skulle tro att när dom inte påverkats av din skuldsättning en längre tid så behöver dom inte kompenseras.

Hej hej.

Jag har blivit sambo sedan ett tag och fått två bonusbarn på köpet. De är under 8 år båda två. Kan jag "nyttja" detta och be om kortare betalplan med tanke på att jag delvis försörjer även dessa två? Eller är de inte applicerbara då det inte är mina barn?
Jag har själv 3 barn under 8 år som är mina men har inte fått betalplan kortare för den skull. Möjligtvis att du kan få behålla mer om de bor hos er men inte säkert att du får kortare betalplan bara för att man har barn

Det ska göras en omprövning om man blivit sambo och fått större ändrade ekonomiska förhållanden i hushållet.

I den omprövningen när betalplanen räknas om så finns en chans att dom skriver 4 år. Har sett folk få kortare betalplan här.
Men det långt ifrån några garantier.

Eftersom du blivit sambo borde du få betala mer, inte mindre.

Barnen är ju inte dina, så svårt att tro att det påverkar så du får kortare betalplan

Tack för alla kloka svar. Jag tror jag låter det bero.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp