Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Kan inte betala snabblån – vad händer nu och vilka alternativ har jag?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 468948" data-attributes="member: 3402"><p>Faktum kvartstår fortfarande att man har högre chans att bli beviljad om man sökt hjälp för sina problem.</p><p></p><p>Har du varit knarkare och fått behandling så har du större chans att sluta knarka än om du försöker själv</p><p>Har du vart spelberoende och gått spelberoendebehandling har du större chans att sluta spela</p><p>Är du alkoholist och träffat en teraput för att sluta så har du större chans att sluta</p><p></p><p>Har du ekonomiska problem är det inget skillnad. Att söka extern hjälp via ex en skuldrådgivare visar att du är seriös med att komma till rätta med dina ekonomiska problem och kan få hjälp att budgetera, vart du ska börja ta tag i dom, hur du ska förändra tänk, motiveras etc.</p><p></p><p>Jag är helt övertygad om att statistiken absolut stämmer ganska väl om att man har mycket högre chans att bli beviljad skuldsanering om man har gått via skuldrådgivare. Tror att det är extremt få som skickar in helt omotiverade ansökningar själv på att man ex har 20.000 kr i skuld. Det handlar max om 2-3% av dessa ansökningar du nämner tänker jag. Ändrar inte statistiken ovan speciellt mycket.</p><p></p><p>Som sagt det spelar ingen som helst roll vad du och jag tycker om nivån av hur professionella skuldrådgivarna är. Att lägga fram det argumentet är att se trädet för att missa skogen. Det handlar om att man oftast har väldigt grova problem och mår dåligt och att majoriteten behöver extern hjälp i den sitsen. Har man tagit hjälp med att budgetera, hur man ska tänka, hitta en start och fått bedömningen att skuldsanering behövs etc så har man större chans att bli beviljad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 468948, member: 3402"] Faktum kvartstår fortfarande att man har högre chans att bli beviljad om man sökt hjälp för sina problem. Har du varit knarkare och fått behandling så har du större chans att sluta knarka än om du försöker själv Har du vart spelberoende och gått spelberoendebehandling har du större chans att sluta spela Är du alkoholist och träffat en teraput för att sluta så har du större chans att sluta Har du ekonomiska problem är det inget skillnad. Att söka extern hjälp via ex en skuldrådgivare visar att du är seriös med att komma till rätta med dina ekonomiska problem och kan få hjälp att budgetera, vart du ska börja ta tag i dom, hur du ska förändra tänk, motiveras etc. Jag är helt övertygad om att statistiken absolut stämmer ganska väl om att man har mycket högre chans att bli beviljad skuldsanering om man har gått via skuldrådgivare. Tror att det är extremt få som skickar in helt omotiverade ansökningar själv på att man ex har 20.000 kr i skuld. Det handlar max om 2-3% av dessa ansökningar du nämner tänker jag. Ändrar inte statistiken ovan speciellt mycket. Som sagt det spelar ingen som helst roll vad du och jag tycker om nivån av hur professionella skuldrådgivarna är. Att lägga fram det argumentet är att se trädet för att missa skogen. Det handlar om att man oftast har väldigt grova problem och mår dåligt och att majoriteten behöver extern hjälp i den sitsen. Har man tagit hjälp med att budgetera, hur man ska tänka, hitta en start och fått bedömningen att skuldsanering behövs etc så har man större chans att bli beviljad. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Kan inte betala snabblån – vad händer nu och vilka alternativ har jag?
Topp