Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan inte betala dessa

Denna månaden tog det stopp, har inte råd att betala marginalen, resurs samt carpay.

Borde egentligen ringt dem, men är helt slut i både kropp och psyke. Men måste ta tag i det imorgon.

Någon med erfarenhet av hur de är vid sådana här tillfällen? Är förhoppningsvis bara just nu det är lite tufft. Vill hålla ut till sensommaren/hösten så jag kan söka ett samlingslån.

Jag ligger
Denna månaden tog det stopp, har inte råd att betala marginalen, resurs samt carpay.

Borde egentligen ringt dem, men är helt slut i både kropp och psyke. Men måste ta tag i det imorgon.

Någon med erfarenhet av hur de är vid sådana här tillfällen? Är förhoppningsvis bara just nu det är lite tufft. Vill hålla ut till sensommaren/hösten så jag kan söka ett samlingslån.
Jag ligger efter 2mån på Marginalen. Talat med dom också sagt att jag kan betala en faktura i januari och sedan vara ajour i mars. Dom gick med på det. Bäst att du ringer dom. Rätt tillmötesgående.

För mig har det tagit väldigt lång tid med Resurs som jag har kreditkort hos. Det gick dels att få betalfri månad, sen fick en månads uppskov på betalning sen var jag tvungen att släppa i sept. Fortfarande inget inkasso bara två Mail om att dom har uppmärksammat att jag inte har betalt.

Marginalen skickar ut en påminnelse och då kan man betala ikapp nästa månad. Resurs kommer skicka påminnelse och samma där, nästa månad kan du betala dubbelt. Kan du inte det så har jag gjort som så att om jag ligger efter med två månader hos Resurs så blir det 993kr x 2 = 1986 att betala. Då betalar jag det jag kan, säg 1400 kr och så lägger de mellanskillnaden på månad nr 3 . Det tillkommer ränta så klart.
Men jag brukar få erbjudande om betalfrimånad av Resurs ungefär var tredje månad så samla krafter och ring och fråga om de kan hjälpa till.

Hos Marginalen släpade jag 3 månader. Jag hade haft lånet i 13 månader så en mycket tillmötesgående handläggare la om lånet och plussade på 13 månader. Det förfallna beloppet bakades in i det nya lånet och förfallodag blev 28 dec. Jag ringde 010-4951777. Det var när jag själv frågade om det gick att lägga om lånet som jag fick hjälp med det. Ingen ny uc. Om de inte föreslår det själva så fråga. Förklara din situation och vilja att lösa detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp