Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan en leasad bil utmätas?

Om en anställd har skulder och kör en företagsbil finns det flera saker du bör beakta. Om den anställde kör bilen ofta kan Kronofogdemyndigheten och polisen anse att den anställde har besittningsrätt över bilen. Det innebär att den anställde då anses vara den rättmätiga ägaren. Om den anställde anses vara den rättmätige ägaren kan Kronofogden ta bilen i beslag för att utmäta den anställdes skulder. För att undvika detta kan du skaffa ett brukarkort.​

Källa:

1 år gammal artikel, vet inte hur mycket som stämmer?

Men brukarkort ska man inte ha som källa till något. Dumheter. Det har väl till och med kronofogden sagt?

jag hittar inte artikeln där någon kollega frågats ut om det där, jag tror det var någon biltidning men google går bet.

jag hittar inte artikeln där någon kollega frågats ut om det där, jag tror det var någon biltidning men google går bet.

Där ser Man. Synd det ja fick fram låg långt upp på Google. My bad. Tack för rättelse.

Här finns ett utlåtande från KFM:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp