Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kallelse till Tingsrätten om obetald hyra

Hej !

Jag har hamnat riktigt i skiten det är nämligen så att för ca 2 år hamnade jag i en stor ekonomisk knipa där det gick så långt att min hyra blev släpande. Eftersom jag inte fick det bättre ställt och nya hyror gick till inkasso fortsatte detta ekorrhjul.
Tillslut skickades det obetalda hyrorna till tingsrätten där jag medgav min skuld till det berörda bostadsbolaget. Till min förvåning hände ingenting på nästa 1 år tills i förra veckan då jag fick en delgivning personligen levererad till mig av en polisman. I denna står det att jag ska infinna mig till "muntlig förberedelse i tingsrätten". Känner ilningar i kroppen att behöva gå dit. Går det att sköta sånt här via telefon eller måste man vara fysiskt närvarande ? Jag har nu samlat ihop så pass mycket pengar att jag kan betala bort hela skuldbeloppet . Vill väldigt gärna ha kvar lägenheten ? Hur kan jag komma vinnande ur det här ?

Tack på förhand

Hej !

Jag har hamnat riktigt i skiten det är nämligen så att för ca 2 år hamnade jag i en stor ekonomisk knipa där det gick så långt att min hyra blev släpande. Eftersom jag inte fick det bättre ställt och nya hyror gick till inkasso fortsatte detta ekorrhjul.
Tillslut skickades det obetalda hyrorna till tingsrätten där jag medgav min skuld till det berörda bostadsbolaget. Till min förvåning hände ingenting på nästa 1 år tills i förra veckan då jag fick en delgivning personligen levererad till mig av en polisman. I denna står det att jag ska infinna mig till "muntlig förberedelse i tingsrätten". Känner ilningar i kroppen att behöva gå dit. Går det att sköta sånt här via telefon eller måste man vara fysiskt närvarande ? Jag har nu samlat ihop så pass mycket pengar att jag kan betala bort hela skuldbeloppet . Vill väldigt gärna ha kvar lägenheten ? Hur kan jag komma vinnande ur det här ?

Tack på förhand
Ja skulle ringa till hyresvärden och fråga om jag kan få betala skulden. Du har ju pengarna så..
Men då har du rendan gjort den skriftliga förberedelsen? Ring till tingsrätten och fråga hur du ska göra. Dom e bra att prata med! Lycka till

Det kan vara värt att uppmärksamma att du inte nödvändigtvis har rätt att bo kvar i lägenheten även om du betalar ikapp de hyror som saknas, det kan vara upp till din hyresvärds goda vilja. Din hyresrätt kan mycket väl vara förverkad..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp