Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Köpas ut? Behöver hjälp!

Jag förstår inte @Insatt

Jag har en skatteskuld med i min sanering.

Som jag förstått det så preskriberas den inte (fast den tidsmässigt borde göra det år 4 av min sanering) men menar du att den gör det (alltså preskriberas)?

Det spelar naturligtvis ingen roll utan jag är mest nyfiken vad som gäller :D

Jag förstår inte @Insatt

Jag har en skatteskuld med i min sanering.

Som jag förstått det så preskriberas den inte (fast den tidsmässigt borde göra det år 4 av min sanering) men menar du att den gör det (alltså preskriberas)?
Det enda jag kan utläsa av lagtexten är att en skatteskuld tidigast kan preskriberas två år efter inledande skuldsanering.

Jag har för mig att jag frågade skatteverket i vevan jag fick/skulle få sanering och det är några år sedan nu men jag har för mig att dom sa oavsett hur gammal en skatteskuld är så om en är med i betalplanen då följer den med "Alla fem åren".

Det enda jag kan utläsa av lagtexten är att en skatteskuld tidigast kan preskriberas två år efter inledande skuldsanering.
Men det är väll förutsatt det är nollplan?

Har man inte nollplan så görs utbetalning 1 gång per år till borgenärerna från skuldsaneringen (inklusive skatteverket). Mottar man pengar som går mot kapitalbelopp och ränta varje år så börjar väll preskiberingstiden om?

Men det är väll förutsatt det är nollplan?

Har man inte nollplan så görs utbetalning 1 gång per år till borgenärerna från skuldsaneringen (inklusive skatteverket). Mottar man pengar som går mot kapitalbelopp och ränta varje år så börjar väll preskiberingstiden om?
Det fungerar inte på samma sätt med preskribtionsavbrott som med kapitalskulder.

Kom ihåg att ett avgångsvederlag räknas som lön. Även om du får det i en klumpsumma så kommer A-kassa räkna det som 6 månader lön så du kommer inte kunna ansöka om a-kassa första 6 månaderna.

Så egentligen är det bästa att alltid få ett avgångsnederlag över 6 månader?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp