Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Bolån
Köpa ut förälder ur bostad
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 476841" data-attributes="member: 3402"><p>Förstår jag det rätt: </p><p></p><p>- Bostadens värde är ca 1 900 000 kr (baserat på att 15 % är 285 000 kr)</p><p>- Din polare har 85% ägande = 1,615 miljoner (allt i bolån?) + 600k i blanco</p><p>- Morsan har 15% (finansierat kontantinsatsen på 285k)</p><p></p><p>Morsans andel ska köpas ut av din polares sambo. Är bostaden redan belånad 85%(?) så går det ju inte belåna upp den något mer. </p><p></p><p>Det bästa om bostaden pront ska vara kvar måste väll vara att din polares mor skriver över sin del av bostaden till din polares sambo? Sen blir din polares sambo skyldig 285k till din polares mor så får dom skriva upplägg, ränta och skuldebrev sins emellan? Helst med någon form av säkerhet på hela eller så stor del som möjligt så ev ränta blir avdragsgillt mot skatten. </p><p></p><p>Behöver hon cash direkt så är väll alternativet blanco, välja att inte köpa ut henne om inget sparande finns för det, eller försöka kränga delen till någon annan som får investera i bostaden?</p><p></p><p>Personligen är jag så skadad av allt lånande så jag skulle aldrig i livet ta ett blancolån. Kontantinsatsen går också ner till 10% i april. </p><p>Så om dom kan tänka sig att sälja kåken så alla får sina pengar - sen hyra billigare ett tag, tills man sparat 10% kontantinsats och kan köpa något igen (om man vill) så kanske det är ett alternativ?</p><p></p><p>Att sätta sig i 600k+285k i blanco kan bli otroligt jobbigt. Räkna snällt på minst 1.5 miljon innan allt är betalt inklusive ränta och utan ränteavdrag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 476841, member: 3402"] Förstår jag det rätt: - Bostadens värde är ca 1 900 000 kr (baserat på att 15 % är 285 000 kr) - Din polare har 85% ägande = 1,615 miljoner (allt i bolån?) + 600k i blanco - Morsan har 15% (finansierat kontantinsatsen på 285k) Morsans andel ska köpas ut av din polares sambo. Är bostaden redan belånad 85%(?) så går det ju inte belåna upp den något mer. Det bästa om bostaden pront ska vara kvar måste väll vara att din polares mor skriver över sin del av bostaden till din polares sambo? Sen blir din polares sambo skyldig 285k till din polares mor så får dom skriva upplägg, ränta och skuldebrev sins emellan? Helst med någon form av säkerhet på hela eller så stor del som möjligt så ev ränta blir avdragsgillt mot skatten. Behöver hon cash direkt så är väll alternativet blanco, välja att inte köpa ut henne om inget sparande finns för det, eller försöka kränga delen till någon annan som får investera i bostaden? Personligen är jag så skadad av allt lånande så jag skulle aldrig i livet ta ett blancolån. Kontantinsatsen går också ner till 10% i april. Så om dom kan tänka sig att sälja kåken så alla får sina pengar - sen hyra billigare ett tag, tills man sparat 10% kontantinsats och kan köpa något igen (om man vill) så kanske det är ett alternativ? Att sätta sig i 600k+285k i blanco kan bli otroligt jobbigt. Räkna snällt på minst 1.5 miljon innan allt är betalt inklusive ränta och utan ränteavdrag. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Bolån
Köpa ut förälder ur bostad
Topp