Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Köp på krita från Blocket
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Salibas" data-source="post: 70283" data-attributes="member: 3837"><p>Du har alltid kunnat skuldsätta dig när du köper av privatpersoner. Det är inte ovanligt att folk tar ut pengar från bankomaten med sina kreditkort för att betala andra.</p><p></p><p>Läste lite på deras sida och chattade med deras support. Det jag tycker är intressant är ju smidigheten. Av vad jag förstod så fungerar det såhär: Jag kan köpa din bil eller iPad eller whatever på en söndagsmorgon. Deras kreditprövning sker direkt, så man får besked på plats när någon skickar en betalningsförfrågan till dig. Om jag blir godkänd kan jag välja antalet månader jag vill delbetala beloppet på och signera skuldebrevet i appen med BankID. Då meddelar Zaver dig som säljare att pengarna kommer finnas på ditt bankkonto inom 1-2 bankdagar. Det krävs heller ingen kontantinsats för att köpa något då det är ett rent blankolån. </p><p></p><p>Jag tror att du skuldsätter dig mer om du tex köper en bil från en bilhandlare och delbetalar, än om du köper en likvärdig bil från en privatperson på Blocket och delbetalar. Handlaren ska ju ha sin provision på 10-15tkr och sedan tillkommer ränta och avgifter från finansbolaget som dessutom har bilen som säkerhet. Här slipper du handlarens provision, och det verkar som att uppläggningsavgiften hos Zaver idag ligger på 0 kr. </p><p></p><p>Några grundkrav var:</p><p>Inga betalningsanmärkningar eller förelägganden hos KF</p><p>Inkomst på minst 100 000 kr/år</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Salibas, post: 70283, member: 3837"] Du har alltid kunnat skuldsätta dig när du köper av privatpersoner. Det är inte ovanligt att folk tar ut pengar från bankomaten med sina kreditkort för att betala andra. Läste lite på deras sida och chattade med deras support. Det jag tycker är intressant är ju smidigheten. Av vad jag förstod så fungerar det såhär: Jag kan köpa din bil eller iPad eller whatever på en söndagsmorgon. Deras kreditprövning sker direkt, så man får besked på plats när någon skickar en betalningsförfrågan till dig. Om jag blir godkänd kan jag välja antalet månader jag vill delbetala beloppet på och signera skuldebrevet i appen med BankID. Då meddelar Zaver dig som säljare att pengarna kommer finnas på ditt bankkonto inom 1-2 bankdagar. Det krävs heller ingen kontantinsats för att köpa något då det är ett rent blankolån. Jag tror att du skuldsätter dig mer om du tex köper en bil från en bilhandlare och delbetalar, än om du köper en likvärdig bil från en privatperson på Blocket och delbetalar. Handlaren ska ju ha sin provision på 10-15tkr och sedan tillkommer ränta och avgifter från finansbolaget som dessutom har bilen som säkerhet. Här slipper du handlarens provision, och det verkar som att uppläggningsavgiften hos Zaver idag ligger på 0 kr. Några grundkrav var: Inga betalningsanmärkningar eller förelägganden hos KF Inkomst på minst 100 000 kr/år [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Köp på krita från Blocket
Topp