Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
känner mig väldigt nere
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bullens" data-source="post: 118042" data-attributes="member: 2469"><p>Jag har sagt det förut och säger det igen, var inte så hårda mot er själva, du har ju insett att du gör fel, du vet att du har ett missbruk, du har haft ångest och klandra dig själv nog. Missbruket bästa föda är negativ energi och självförakt. </p><p></p><p>Jag sitter i en helt annan sits än du men har varit spelmissbrukare i närmare 30 år (aktivt, givetvis med uppehåll och i olika faser vad det gäller konsekvenser) </p><p></p><p>Det som hjälpt mig mest med att hålla mig från spel var när jag börja bry mig om mig själv, jag har inte varor spelfri nån längre stund men känner mig väldigt stark i det i alla fall för tillfället, mycket på grund av att jag tagit hjälp av alla spärrar som finns. </p><p></p><p>Men jag har de 3 senaste åren fram till nyligen vart jämförbart näst intill spelfri så till vida att det inte raserat min ekonomi den har trots en del återfall blivit bättre stegvis. </p><p></p><p>Nyckeln är att jag lyckats hantera mina återfall bättre och slitit mig ifrån suget innan alla pengar varit borta. Detta har varit möjligt endast genom att jag förlåtit mig själv för att jag spelat igen, inte sagt att det är skit samma, men accepterat förlusterna och inte jagat efter att fixa till med spel igen. </p><p></p><p>Har också blivit öppnare med mitt missbruk vilket också hjälpt. </p><p></p><p>Men det jobbigaste har varit under dessa tre år att leva som en liten råtta jämfört med hur det kunnat varit jag har tänkt "när skall jag få en chans igen att komma ikapp och på fötter" när jag spela hårt och var inne i det så trots att jag inte vann ofta eller mycket så var det annat som gjorde att saker löste sig titt som tätt. Men nu gick det 3 år när allt bara gick dåligt kan man säga. Men jag bet ihop och hoppades det skulle vända och det har det gjort. Ja 500.000 i skulder varav 200.000 på 22% skit lån på BN men jag har pengar över när månaden är slut och jag mår bra. </p><p></p><p>Försök att inte straffa er mer det har ni som sagt gjort tillräckligt och "folk" där ute kommer döma och så det räcker liksom i sig. Det är tråkigt när man inte kan hitta kickarna man fick i spelet men håller man sig och försöker vara positivt trots skiten man sitter i finns det rätt stor chans att man kan hitta nån sund ersättning. (obs säger inte att det är lätt och jag vet inte mer om dig än det du skriver, vill bara ge min bild och syn på det, det är värt att kämpa och se framåt då kan det i pri cip bara bli bättre) och kom ihåg klandra inte er för det ni gör dåligt eller inte gör alls som ni borde utan klappa er på axeln för det ni faktiskt gör, det ger oftast energi och man gör mer i slutändan än ingenting som man ofta gör när man är låg och självanklagande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bullens, post: 118042, member: 2469"] Jag har sagt det förut och säger det igen, var inte så hårda mot er själva, du har ju insett att du gör fel, du vet att du har ett missbruk, du har haft ångest och klandra dig själv nog. Missbruket bästa föda är negativ energi och självförakt. Jag sitter i en helt annan sits än du men har varit spelmissbrukare i närmare 30 år (aktivt, givetvis med uppehåll och i olika faser vad det gäller konsekvenser) Det som hjälpt mig mest med att hålla mig från spel var när jag börja bry mig om mig själv, jag har inte varor spelfri nån längre stund men känner mig väldigt stark i det i alla fall för tillfället, mycket på grund av att jag tagit hjälp av alla spärrar som finns. Men jag har de 3 senaste åren fram till nyligen vart jämförbart näst intill spelfri så till vida att det inte raserat min ekonomi den har trots en del återfall blivit bättre stegvis. Nyckeln är att jag lyckats hantera mina återfall bättre och slitit mig ifrån suget innan alla pengar varit borta. Detta har varit möjligt endast genom att jag förlåtit mig själv för att jag spelat igen, inte sagt att det är skit samma, men accepterat förlusterna och inte jagat efter att fixa till med spel igen. Har också blivit öppnare med mitt missbruk vilket också hjälpt. Men det jobbigaste har varit under dessa tre år att leva som en liten råtta jämfört med hur det kunnat varit jag har tänkt "när skall jag få en chans igen att komma ikapp och på fötter" när jag spela hårt och var inne i det så trots att jag inte vann ofta eller mycket så var det annat som gjorde att saker löste sig titt som tätt. Men nu gick det 3 år när allt bara gick dåligt kan man säga. Men jag bet ihop och hoppades det skulle vända och det har det gjort. Ja 500.000 i skulder varav 200.000 på 22% skit lån på BN men jag har pengar över när månaden är slut och jag mår bra. Försök att inte straffa er mer det har ni som sagt gjort tillräckligt och "folk" där ute kommer döma och så det räcker liksom i sig. Det är tråkigt när man inte kan hitta kickarna man fick i spelet men håller man sig och försöker vara positivt trots skiten man sitter i finns det rätt stor chans att man kan hitta nån sund ersättning. (obs säger inte att det är lätt och jag vet inte mer om dig än det du skriver, vill bara ge min bild och syn på det, det är värt att kämpa och se framåt då kan det i pri cip bara bli bättre) och kom ihåg klandra inte er för det ni gör dåligt eller inte gör alls som ni borde utan klappa er på axeln för det ni faktiskt gör, det ger oftast energi och man gör mer i slutändan än ingenting som man ofta gör när man är låg och självanklagande. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
känner mig väldigt nere
Topp