Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kämpigt nu :/ Hur ska jag göra?

Hej.
Har som berättat tidigare en del obetalda fakturor som ligger som en sten mot ryggen.
Ringde precis Everyday+ som jag är 3 månader efter med och undrar om dom kunde hjälpa mig få en avbetalningsbelopp på de missade betalningar(har inte fått kravbrev ännu), de sa dom nej till men sa att om jag kan betala av en del på skulden ( så mycket jag kan)
Så "" kanske "" de kan hjälpa med avbetalningsplan nästkommande månad. Funderar faktiskt på att släppa till Svea, men hur stor är chansen att man får avbetalning hos dom? Skulden är ändå på 30.000 ca.

Sen har jag Alektum skuld på 5100, som jag fick avbetalning på 2 månader. Så 2900 kr denna månad. Det är väl någonting.

Csn ligger jag efter med 3 månader som måste betalas in nu denna månad annars skickas den vidare, så den är high prio. Ska ringa dom om några timmar då @Myra föreslog att jag kanske kunde få en avbetalning på missat belopp där.

Klarna ska ha ca 3500 kr denna månad, sena betalningar, som jag hoppas inte går till Alektum innan jag kan betala ( sista i månaden ).
Lite andra skulder som ska in, och boendelån+föreningsavgift men dessa betalas ju såklart direkt utan problem.

Har också en stor Norwegian skuld som jag ligger lite efter med, men tänkte betala denna nästa månad, borde inte vara några problem.

Jag sitter bara och pusslar ihop allt men känns som det är en jäääkla ångest som slår mig i ansiktet i hela tiden. Hur gör ni?
Jag ska inte ta varken lån / krediter något mer, Klarna kommer jag aldrig använda igen.

Jag ville bara skriva ut mig lite!
Ta hand om er!

Mvh
H

Ja det är tufft som f*n!!! Det enda man kan göra är sluta låna och börja lägga "pusslet" och göra upp planer för vad man kan betala den här månaden, vad kan man hoppa över, vem kan ge uppskov med betalning, vad som måste prioriteras för att inte gå vidare etc etc.

CSN är det bra att du tänkte kontakta redan idag! Ringer man nära på det datum fakturorna förfaller kan de inte göra ngt så man måste ringa innan, helst idag som sagt!! Skulle bli väldigt förvånad om de inte skulle hjälpa dig!

Everyday+ släppte jag för ca 2 år sedan, skulden kom till Svea och där lyckades jag få en avbetalningsplan på 800 kr per månad! Men många har blivit krävda på mkt högre belopp så där kan man inte veta vad man får, tyvärr. Min skuld där var runt 25 000 kr när jag släppte, minns inte exakt om det var 30 000 kr.

Jag pratade med Klarna igår i telefon och de sa att man kan ringa och söka en betalfri månad per år men inte säker de går med på det om man ligger efter. Men jag är sådan att hellre fråga och få ett nej än inte fråga alls.

Tack Myra! du är grym! Ja jag får försöka allt, har tyvärr inte orkat ringa csn innan men jag förstår att jag måste göra det om jag ska ha en chans, sitter nästan med gråten i halsen för att det är så jobbigt med allt nu men men, det kommer bli bättre!

Tack Myra! du är grym! Ja jag får försöka allt, har tyvärr inte orkat ringa csn innan men jag förstår att jag måste göra det om jag ska ha en chans, sitter nästan med gråten i halsen för att det är så jobbigt med allt nu men men, det kommer bli bättre!
Tack snäll! Vet precis hur det känns, tro mig! Man kraftsamlar för att ringa men får man hjälp så får man energi och känns nästan som att man får vingar. Vänta inte tills på måndag, ring CSN idag och förklara din situation att ekonomin inte går ihop och be dem lägga det du ligger efter med på resterande månader eller liknande.

Ringde Csn! Dom slår ihop det jag hade kvar från förra året i årets betalningar så blir ingen klumpsumma i Januari iallafall! :) Så det känns bra, nu ska jag försöka pussla ihop resterande.

Ringde Csn! Dom slår ihop det jag hade kvar från förra året i årets betalningar så blir ingen klumpsumma i Januari iallafall! :) Så det känns bra, nu ska jag försöka pussla ihop resterande.
Första pusselbiten på plats! Så bra att du fick hjälp!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp