Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jojjes väg till att bli skuldfritt med löneutmätningen
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jojje2356" data-source="post: 424952" data-attributes="member: 9033"><p>Nu blir det tyvärr ett långt svar på ditt inlägg </p><p></p><p>Man kan aldrig jämföra med varandra gällande hur mycket man får betala eller hur snabbt det går. Mycket som spelar roll. Jag har 1 miljoni gemensamma lån och min man har också löneutmätningen så det blir dubbla belopp på dessa lån in varje månad. </p><p>Sen har jag rätt nyligen fått en bra lön och möjlighet till stor bonus så jag får 3 ggr om året minst 20 tkr extra så det blir att amortera av varje gång.</p><p>Men det vi gjorde är att sitta ner, spalta upp allt (lån, kostnaderna, inkomster och budget). Vi tog hjälp av skuldrådgivare på kommunen och de har hjälpt oss enormt.</p><p>När väl allt var uträknat, löneutmätningen kommit igång och det ”nya livet ” startat så insåg vi en viktig sak. Vi har det väldigt bra. Vi kanske inte har råd med semester, bilar och fina middagar. Men vi behöver inte det. Vi har mat varje dag, tak över huvudet och familjen mår mycket bättre.</p><p>Barnen lär sig en viktig läxa att man inte får allt man pekar på och vi har lärt oss att hushålla på bättre sätt. </p><p>Men framförallt så mår jag och mannen mycket bättre. Jag hade tappat håret av all stress och fått hjärtklappning. Min man var alltid sur och tvär. Men allt det där är över nu för vi slipper tänka på lånen och att pyssla ihopa allt. Vi höll en fejk fasad utåt där vi låtsades mår bra men nu har vi släppt allt det där. </p><p>Jag lovar att du kommer mår bättre. Under tiden du släpper allt så kanske kan du spara undan till en buffert så du har att plocka av. Kanske om något år med löneutmätningen så kan du söka skuldsanering om inte skulden blir mindre. Det ses som positivt om man har haft löneutmätningen i något år innan ansökning till skuldsanering så chanserna ökar iaf. </p><p>Men framförallt, livet är mer än skulder och ekonomi. Din hälsa, din familj och ditt mående kommer först. Fokusera på att leva ditt liv och lär dig att göra saker som inte behöver kosta mycket pengar. Jag kan lova dig att när ni väl har kommit i det levnadsstandard med löneutmätningen så är det inte så himla dåligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jojje2356, post: 424952, member: 9033"] Nu blir det tyvärr ett långt svar på ditt inlägg Man kan aldrig jämföra med varandra gällande hur mycket man får betala eller hur snabbt det går. Mycket som spelar roll. Jag har 1 miljoni gemensamma lån och min man har också löneutmätningen så det blir dubbla belopp på dessa lån in varje månad. Sen har jag rätt nyligen fått en bra lön och möjlighet till stor bonus så jag får 3 ggr om året minst 20 tkr extra så det blir att amortera av varje gång. Men det vi gjorde är att sitta ner, spalta upp allt (lån, kostnaderna, inkomster och budget). Vi tog hjälp av skuldrådgivare på kommunen och de har hjälpt oss enormt. När väl allt var uträknat, löneutmätningen kommit igång och det ”nya livet ” startat så insåg vi en viktig sak. Vi har det väldigt bra. Vi kanske inte har råd med semester, bilar och fina middagar. Men vi behöver inte det. Vi har mat varje dag, tak över huvudet och familjen mår mycket bättre. Barnen lär sig en viktig läxa att man inte får allt man pekar på och vi har lärt oss att hushålla på bättre sätt. Men framförallt så mår jag och mannen mycket bättre. Jag hade tappat håret av all stress och fått hjärtklappning. Min man var alltid sur och tvär. Men allt det där är över nu för vi slipper tänka på lånen och att pyssla ihopa allt. Vi höll en fejk fasad utåt där vi låtsades mår bra men nu har vi släppt allt det där. Jag lovar att du kommer mår bättre. Under tiden du släpper allt så kanske kan du spara undan till en buffert så du har att plocka av. Kanske om något år med löneutmätningen så kan du söka skuldsanering om inte skulden blir mindre. Det ses som positivt om man har haft löneutmätningen i något år innan ansökning till skuldsanering så chanserna ökar iaf. Men framförallt, livet är mer än skulder och ekonomi. Din hälsa, din familj och ditt mående kommer först. Fokusera på att leva ditt liv och lär dig att göra saker som inte behöver kosta mycket pengar. Jag kan lova dig att när ni väl har kommit i det levnadsstandard med löneutmätningen så är det inte så himla dåligt. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jojjes väg till att bli skuldfritt med löneutmätningen
Topp