Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jojjes väg till att bli skuldfritt med löneutmätningen

Juletider. Vanligtvis så innebär det mycket stress. Inte i år. Vi skippar julstressen och handlar inga julklappar. Barnen får lite pengar och får köpa själva något.
julmat skippar vi och handlar på Lidl och se vilka erbjudanden som dyker upp.
Skippar umgås med folk och väljer att stanna hemma och njuta av ledigheten.
själv jobbar jag mellandagarna så sparar mina semesterdagar.
1/12. Skulden totalt är 980 tkr (1.4 miljoner 2023)

Uppdatering. Ja då har även jag insett att det inte är lönt att kämpa i all oändlighet. Jag fick en burnout i början av månaden och det beror på det konstant jagande efter att behöva betala av skulden.
dessutom så kommer utmaningen inte in på mitt skuldsaldo i tid. For november så har det fortfarande inte kommit in pengar så skulden ökar rejält.
Jag har även hela 12 lån så det är in princip omöjligt att betala tillbaka.
Jag mår fruktansvärt dåligt av detta så bestämde mig för att ansöka om skuldsanering. Min skuld kommer aldrig att försvinna sålänge räntorna bara tickar på. På 1,5 år så har skulden minskat marginellt.
Om jag ska betala allt tillbaka så kommer det fortfarande ta många år innan jag blir skuldfri och jag måste ligga på 70% på förbehållet för att kunna göra inbetalningar. Alltså inte hållbart.
Min man har fått nu godkänt på sin skuldsanering så det är rimligt att jag också får. Särskilt efter 2 år av löneutmätning och marginell minskning av skulder.
Dessutom måste jag tänka på hälsan. I 1,5 år har jag inte kunnat unna mig något, knappt ätit ordentligt eller fått livskvalitet. Jag vill inte hamnar i en djup depression och förlorar jobbet så nu kastar jag in handduken.
Har försökt verkligen att få ner skulden men jag kommer aldrig att bli skuldfri och behålla hälsan. Det är inte hållbart längre.

Uppdatering. Ja då har även jag insett att det inte är lönt att kämpa i all oändlighet. Jag fick en burnout i början av månaden och det beror på det konstant jagande efter att behöva betala av skulden.
dessutom så kommer utmaningen inte in på mitt skuldsaldo i tid. For november så har det fortfarande inte kommit in pengar så skulden ökar rejält.
Jag mår fruktansvärt dåligt av detta så bestämde mig för att ansöka om skuldsanering. Min skuld kommer aldrig att försvinna sålänge räntorna bara tickar på. På 1,5 år så har skulden minskat marginellt.
Om jag ska betala allt tillbaka så kommer det fortfarande ta många år innan jag blir skuldfri och jag måste ligga på 70% på förbehållet för att kunna göra inbetalningar. Alltså inte hållbart.
Min man har fått nu godkänt på sin skuldsanering så det är rimligt att jag också får. Särskilt efter 2 år av löneutmätning och marginell minskning av skulder.
Dessutom måste jag tänka på hälsan. I 1,5 år har jag inte kunnat unna mig något, knappt ätit ordentligt eller fått livskvalitet. Jag vill inte hamnar i en djup depression och förlorar jobbet så nu kastar jag in handduken.
Har försökt verkligen att få ner skulden men jag kommer aldrig att bli skuldfri och behålla hälsan. Det är inte hållbart längre.
Att ständigt jaga pengar, leva snålt, grubbla, oroa sig och ändå inte se den totala skulden minska mer än kanske marginellt kan äventyra hälsan och göra situationen än värre. Så att prioritera hälsan i en till synes omöjlig ekonomisk situation är inte att kasta in handduken.
Hoppas det löser sig för dig.

Bra tänkt bättre att söka sanering än att sätta hälsan ur spel. Och livet är viktigt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp