Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Jag vill verkligen inte
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Myra" data-source="post: 54297" data-attributes="member: 3225"><p>Hej, att Inkasso räkningarna skulle gå till Kfm betyder inte per automatik att du får anmärkning!</p><p>Mitt råd är (har fått Inkasso räkningar skickade till Kfm flera gånger utan att jag fått anmärkning):</p><p></p><p>1. Ring först och främst Inkassobolagen, berätta att ekonomin är överansträngd den här månaden och att du är väldigt orolig att skulden går vidare till Kfm. Fråga de när skulden skickas vidare. Nästa fråga du ställer är om de kan tänka sig erbjuda dig något uppgörelse för att undvika att skulden går vidare.</p><p></p><p><strong>OBS! Om det handlar om skuld hos Inkasso som avser avbetalningsplan MÅSTE du fråga INkassobolaget om de kommer att återkalla ärendet från Kfm om du hinner betala in en månadsbetalning. Kommer de inte att göra det då måste du göra allt för att undvika att skulden skickas till Kfm. </strong></p><p></p><p>2. När du ringt alla så får du en bild av vilka erbjöd en lösning och vilka var stenhårda och kommer skicka vidare. Utifrån denna bild får du prioritera! </p><p></p><p>3. Kan du inte betala så kan du inte! Det tar oftast 1-3 veckor från förfallodatum till att skulden går till Kfm. Sedan tar det ett par dagar/vecka tills du får brev från kfm om betalningsföreläggande och kvitto du ska skriva på. Skriv inte på kvittot utan invänta påminnelsen (det är inte brottsligt) och när påminnelsen kommer så kan du vänta 4-5 dagar innan du skriver under! Skriv under med ett datum som är ca 2-3 dagar fram i tiden. Skicka in kvittot och invänta 3-4 dagar! Ring sedan Kfm och fråga om de fått in kvittot och exakt VILKEN DATUM som skuld kommer att fastsällas (= betalningsanmärkning). Det är det viktigaste datumet att hålla reda på. Du kan betala samma dag som det datumet men superviktigt att du mejlar till Kfm att skulden bestrids då den är fullbetald. Då fryser de in ärendet tills pengarna kommit in på kontot och att Inkassobolaget rapporterat om du betalat. </p><p></p><p>Jag har också läst här på Forumet att många skriver att det bästa de gjort varit att låta skulderna gå till Kfm. </p><p>Det är alltid bra med råd och tips men var och en vet bäst sin egen situation! Jag får heller absolut inte hamna hos Kfm och få en anmärkning! Har under de svåraste åren fått ca 14-15 förelägganden men aldrig en betalningsanmärkning (förutom en gång där företaget hade missat att meddela Kfm att jag betalat och jag fick ett brev från Kfm att skulden fastställs och jag fått en anmärkning, det var ett himla massa jobb att få bort den anmärkningen men den försvann då den var helt felaktig). </p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Myra, post: 54297, member: 3225"] Hej, att Inkasso räkningarna skulle gå till Kfm betyder inte per automatik att du får anmärkning! Mitt råd är (har fått Inkasso räkningar skickade till Kfm flera gånger utan att jag fått anmärkning): 1. Ring först och främst Inkassobolagen, berätta att ekonomin är överansträngd den här månaden och att du är väldigt orolig att skulden går vidare till Kfm. Fråga de när skulden skickas vidare. Nästa fråga du ställer är om de kan tänka sig erbjuda dig något uppgörelse för att undvika att skulden går vidare. [B]OBS! Om det handlar om skuld hos Inkasso som avser avbetalningsplan MÅSTE du fråga INkassobolaget om de kommer att återkalla ärendet från Kfm om du hinner betala in en månadsbetalning. Kommer de inte att göra det då måste du göra allt för att undvika att skulden skickas till Kfm. [/B] 2. När du ringt alla så får du en bild av vilka erbjöd en lösning och vilka var stenhårda och kommer skicka vidare. Utifrån denna bild får du prioritera! 3. Kan du inte betala så kan du inte! Det tar oftast 1-3 veckor från förfallodatum till att skulden går till Kfm. Sedan tar det ett par dagar/vecka tills du får brev från kfm om betalningsföreläggande och kvitto du ska skriva på. Skriv inte på kvittot utan invänta påminnelsen (det är inte brottsligt) och när påminnelsen kommer så kan du vänta 4-5 dagar innan du skriver under! Skriv under med ett datum som är ca 2-3 dagar fram i tiden. Skicka in kvittot och invänta 3-4 dagar! Ring sedan Kfm och fråga om de fått in kvittot och exakt VILKEN DATUM som skuld kommer att fastsällas (= betalningsanmärkning). Det är det viktigaste datumet att hålla reda på. Du kan betala samma dag som det datumet men superviktigt att du mejlar till Kfm att skulden bestrids då den är fullbetald. Då fryser de in ärendet tills pengarna kommit in på kontot och att Inkassobolaget rapporterat om du betalat. Jag har också läst här på Forumet att många skriver att det bästa de gjort varit att låta skulderna gå till Kfm. Det är alltid bra med råd och tips men var och en vet bäst sin egen situation! Jag får heller absolut inte hamna hos Kfm och få en anmärkning! Har under de svåraste åren fått ca 14-15 förelägganden men aldrig en betalningsanmärkning (förutom en gång där företaget hade missat att meddela Kfm att jag betalat och jag fick ett brev från Kfm att skulden fastställs och jag fått en anmärkning, det var ett himla massa jobb att få bort den anmärkningen men den försvann då den var helt felaktig). Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Jag vill verkligen inte
Topp