- Meddelanden
- 245
- Mottagna reaktioner
- 53
- Poäng
- 177
Pga skuldsanering så kommer jag och sambon gå isär.
jag letar efter ny hyresbostad.
Innan jag släpper allting och får betalningsanmärkningar.
jag har blivit erbjuden en bostad hos hyresgivare 1.
Men jag vill helst inte ha den, den är dyr och passar mig mycket sämre till jobb osv.
Men jag har 3 dagar på mig att acceptera.
Imorgon ska jag på visning till lägenhet 2.
och det finns stor chans att jag får den.
mitt dilemma är vad jag ska göra?
1.
Acceptera lägenhet 1. Tillträde är 1 juli.
ifall jag inte får lägenhet 2 får jag acceptera detta.
Och gå på visningen, får jag lägenhet 2. Då kan jag säga upp avtalet på lägenhet 1. Sen skita i att betala hyran och låta det gå till KFM eftersom att jag ändå ska släppa allting?
det jag är orolig för är att hyresskulder inte inkluderas i skuldsanering? Samt är det något mer negativt att ha hyresskulder? Med tanke på vad jag ska göra?
annars får jag helt enkelt tacka nej till lägenhet 1 och hoppas att jag har tur och får den lägenheten jag vill ha.
vad tycker och tror ni?
jag letar efter ny hyresbostad.
Innan jag släpper allting och får betalningsanmärkningar.
jag har blivit erbjuden en bostad hos hyresgivare 1.
Men jag vill helst inte ha den, den är dyr och passar mig mycket sämre till jobb osv.
Men jag har 3 dagar på mig att acceptera.
Imorgon ska jag på visning till lägenhet 2.
och det finns stor chans att jag får den.
mitt dilemma är vad jag ska göra?
1.
Acceptera lägenhet 1. Tillträde är 1 juli.
ifall jag inte får lägenhet 2 får jag acceptera detta.
Och gå på visningen, får jag lägenhet 2. Då kan jag säga upp avtalet på lägenhet 1. Sen skita i att betala hyran och låta det gå till KFM eftersom att jag ändå ska släppa allting?
det jag är orolig för är att hyresskulder inte inkluderas i skuldsanering? Samt är det något mer negativt att ha hyresskulder? Med tanke på vad jag ska göra?
annars får jag helt enkelt tacka nej till lägenhet 1 och hoppas att jag har tur och får den lägenheten jag vill ha.
vad tycker och tror ni?